آئودی Q8 معرفی شد؛ شاسی بلند لوکس و اسپرت جهت رقابت با بی ام و X6

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
بله این یک طرح مفهومی است، اما این اولین بار است که نام Q8 در محصولات آئودی شنیده می‌شود. پس مطمئن هستیم که یک شاسی‌بلند پهن‌پیکر، به خط تولید آئودی اضافه خواهد شد.
تبلیغات

اگر اخبار خودروهای جهان را دنبال می‌کنید، حتما با روند نام‌گذاری محصولات آئودی آشنا هستید. هم‌اکنون خودروهای Q2 ،Q3 ، Q5، Q7 به ترتیب ابعاد در سبد آئودی قرار دارند، به طوری که Q7 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این برند آلمانی محسوب می‌شود. امروز که در نمایشگاه خودروی دیترویت، طرح مفهومی Q8 رونمایی شد، این نتیجه حاصل می‌شود که آئودی برنامه تولید محصولی بزرگ‌تر، برای رقابت در کلاس بی‌ام‌و X6 را در سر دارد.

q8

در نگاه اول، Q8 نسبت به Q7 بسیار جذاب‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. ما آئودی Q7 را یک خودروی خانوادگی می‌دانیم، در حالی‌که طرح Q8 جسورانه و جوان‌پسند، آماده خطرکردن است. واضح است که یک شاسی‌بلند فول‌سایز در خط تولید آئودی برای رقابت با دو خودروی برتر این کلاس X6 و مرسدس GLE، به اصول طراحی خود وفادار است و با یک جلوپنجره خاص که ۶ خط عمودی دارد و چراغ‌هایی که به لیزرماتریکس شهرت یافته‌اند، خط مشی آئودی را دنبال می‌کند.

q8

عضو ارشد فروش و بازاریابی آئودی، دیتمار فوگن‌رایتر (Dietmar Voggenreiter) در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: «مدل Q8 از هر شاسی‌بلند دیگری که ما تاکنون تولید کرده‌ایم، لوکس‌تر و بزرگ‌تر است. این خودرو در کلاس خود، یکی از تجملی‌ترین‌ها است و در عین راحتی و شکوه، توانایی‌های کاملی از یک خودروی دودیفرانسیل سایز بزرگ ارائه می‌دهد. تولید Q8 سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد. جای این کلاس در سبد محصولات آئودی خالی بود درحالی‌که علاقه‌مندان آئودی انتظار آن را می‌کشیدند.»

طرح مفهومی Q8 در ابعاد ۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۱.۷ متر ارتفاع سقف ساخته شده که مجهز به قوای محرک هیبرید است. یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوشارژ همراه با یک موتور الکتریکی، مجموع قدرت ۳۲۸ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌کنند. باتری‌های لیتیوم‌ ۱۷.۹ کیلووات ساعت نیز تأمین‌کننده برق آن خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود مصرف سوخت مدل هیبریدی Q8 تنها ۲.۳ لیتر در صد کیلومتر باشد. این خودرو بدون بنزین و در صورت شارژ کامل، می تواند در حدود ۶۰ کیلومتر را طی کند و یا با یک بار بنزین و شارژ کامل باتری‌ها، نزدیک به ۹۹۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

مهندسان آئودی، ادعا کرده‌اند پیشرانه‌ی هیبرید دیگری هم برای Q8 عرضه خواهد شد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این مدل از Q8 که احتمالا با پسوند R همراه خواهد بود، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر درساعت را در اختیار خواهد گذاشت.

قرار نیست مدل Q8 مانند Q7، دارای سه ردیف صندلی و هشت نفره باشد. این خودروی لوکس صرفا چهار نفره خواهد بود تا نهایت راحتی را برای سرنشینان داشته باشد. با این روند، فضای سر، شانه و جلوی پا، حتی برای افراد درشت اندام بسیار مناسب است و قسمت صندوق نیز ۶۳۰ لیتر ظرفیت بار خواهد داشت.

از طراحی ظاهری که بگذریم، هوش‌ مصنوعی این خودرو، برگ برنده آئودی در بازار است. کنترل و بهینه‌سازی عملکرد Q8 نه‌تنها به خوبی انجام می‌شود، که به صورت تصویری، روی شیشه جلو در مقابل دیدگان راننده ظاهر خواهد شد. نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی، با رزولوشن ۷۲۰×۱۹۲۰ پیکسل، پشت فرمان قرار دارد که همراه با داشبورد تمام لمسی، جای دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی را گرفته است.

q8

دیتمار فوگن‌رایتر در پایان صحبت‌های خود گفته است: «هرچند Q8 برای سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، اما بخش زیادی از ‌فناوری‌های آن در مدل A7 آئودی که امسال تولید می‌شود، در دسترس خواهد بود.» رونمایی از این شاسی‌بلند گران‌قیمت در مهم‌ترین نمایشگاه خودروی آمریکا تصادفی به نظر نمی‌رسد، چراکه فروش این برند در بخش محصولات لوکس، امسال ۵۴ درصد نسبت به سال قبل در این کشور رشد داشته است.

q8
a8
q8
Audi Q8
q8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات