تراشه حافظه ۸ گیگابایتی با احتمال استفاده در گلکسی اس 8 رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
SK Hynix از یک ماژول حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی رونمایی کرد که احتمال استفاده از این ماژول در گلکسی اس ۸ وجود دارد.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر شایعات متعددی منتشر شد که امکان استفاده از یک حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی در گلکسی اس ۸ را مطرح می‌کردند، حال آنکه نبود چنین ماژولی در بازار باعث شده بود بسیاری این شایعه را جدی نگیرند. از سویی دیگر انرژی مورد نیاز برای استفاده از این تراشه در کنار سایز بزرگ آن، احتمال استفاده از این تراشه‌ی حافظه را در گلکسی اس ۸ سامسونگ به‌عنوان یک گوشی هوشمند پرچم‌دار که وزن و ضخامت آن اهمیت دارد، تقریبا غیرعملی ساخته بود.

حال SK Hynix، اصلی‌ترین تولیدکننده‌ی ماژول‌های حافظه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، امروز محصول جدیدی را رونمایی کرد. محصول هاینیکس یک حافظه‌ی رم متشکل از دو تراشه ۸ گیگابیتی متصل به هم به‌صورت دو کاناله است که به‌صورت پشته‌ای در چهار لایه‌ روی هم قرار گرفته‌اند. مجموع ۸ تراشه‌ی ۸ گیگابیتی، یک حافظه‌ی ۶۴ گیگابیتی یا ۸ گیگابایتی DRAM را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و گجت‌های دیجیتال شکل داده است. البته این اولین باری نیست که SK Hynix دست به تولید محصول خاصی می‌زند؛ این کمپانی سال ۲۰۱۳ برای اولین بار از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی DDR3 برای استفاده در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.

SK Hynix اعلام کرده است که ماژول جدید تراشه‌ی این کمپانی از نظر سایز، ۳۰ درصد فضای کمتری در مقایسه با حافظه‌های کنونی LPDDR4 اشغال می‌کند، در حالی که انرژی مصرفی آن نیز ۲۰ درصد کمتر شده است. ماژول‌های جدید حافظه‌ی تولیدشده توسط SK Hynix با عنوان LPDDR4X شناخته می‌شوند و انتظار می‌رود تقاضا برای این حافظه‌ها در سال جاری میلادی بیش از پیش افزایش پیدا کند، به‌طوری‌که هاینیکس نیز اعلام کرده است که این تراشه در گوشی‌های هوشمند تولیدشده در سال ۲۰۱۷ میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. منابع موجود، گوشی‌های هوشمند شناخته‌شده برای بهره‌گیری از این حافظه‌ها را گلکسی اس ۸ و آیفون ۸ عنوان کرده‌اند.

با وجود اینکه استفاده از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی در گلکسی اس ۸ قابل قبول است، اما به‌کارگیری این حافظه در آیفون ۸ دور از ذهن به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات