سامسونگ سال ۲۰۱۶ پتنت های بیشتری نسبت به اپل ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل هر سال تعداد زیادی پتنت‌ ثبت می‌کند، اما سال ۲۰۱۶ این شرکت در لیست ۱۰ ثبت کننده برتر قرار نگرفت.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش، شرکت اپل در معرض شوخی‌هایی قرار داشت که آن‌ها را به ثبت پتنت‌های زیادی برای تمامی جزئیات محصولاتش متهم می‌کردند. حتی استیو جابز نیز در زمان معرفی اولین آیفون اشاره‌ای کوتاه به این شوخی‌ها داشت. اما جدیدترین آمارها نشان می‌دهند که شرکت‌های دیگر، پتنت‌های بسیار بیشتری نسبت به اپل ثبت کرده‌اند.

با توجه به آمار منتشرشده از شرکت IFI CLAIMS Patent Service، اپل حتی در میان ۱۰ ثبت‌کننده برتر پتنت در سال گذشته قرار ندارد. IBM در این لیست در رتبه اول قرار دارد و با ثبت عدد فوق‌العاده ۸۰۸۸ پتنت در یک سال، از بقیه شرکت‌ها پیشی گرفته است. این مقدار پتنت ثبت‌شده به معنای ثبت ۲۲ پتنت به‌صورت میانگین در هر روز است. در رتبه بعدی، سامسونگ با اختلاف زیاد و با ۵۵۱۸ پتنت ثبت‌شده در سال ۲۰۱۶ قرار دارد که به معنای ثبت ۱۵ پتنت در روز است. رتبه‌هایی  بعدی نیز بسیار به هم نزدیک هستند و شرکت‌هایی مانند کوالکام، گوگل، ال‌جی و سونی در این لیست قرار دارند.

آمار ثبت پتنت

در این لیست خبری از شرکت اپل نیست. البته با توجه به محدود بودن بازار محصولات اپل و تمرکز این شرکت بر چند تولید خاص، نمی‌توان انتظار داشت که اپل با شرکت‌های بزرگی مانند IBM رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات