نوکیا در حال توسعه دستیار صوتی هوشمند Viki است

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی گوشی هوشمند نوکیا ۶ حال اخباری منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی توسعه‌ی یک دستیار صوتی هوشمند با نام Viki توسط این کمپانی است.
تبلیغات

پس از آنکه گوشی هوشمند نوکیا ۶ رونمایی شد، حال شایعاتی مطرح شده است که حکایت از کار روی یک دستیار صوتی هوشمند با نام ویکی (Viki) توسط این کمپانی فنلاندی برای رقابت با سایر دستیارهای صوتی هوشمند نظیر سیری، گوگل اسیستنت و کورتانا دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نوکیا حتی نام تجاری ویکی را نیز برای این دستیار صوتی هوشمند در اتحادیه اروپا به ثبت رسانده است. بر اساس توضیحات ثبت‌شده برای این نام تجاری، ویکی یک نرم‌افزار کمکی با قابلیت چت صوتی توصیف شده است که می‌تواند تمام دانش دیجیتال را با منابع مختلف ترکیب و به این طریق با کاربر تعامل کند.

البته اخبار دیگری نیز منتشر شده است که ویکی را یک دستیار صوتی هوشمند نمی‌خواند و آن را پروژه‌ای برای استفاده در سایر بخش‌های کمپانی عنوان کرده است، با این حال اخبار حاکی از توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمندی توسط نوکیا برای گوشی‌های هوشمند است، خواه این دستیار صوتی هوشمند ویکی باشد یا خیر. اضافه کردن دستیار صوتی به گوشی‌های هوشمند را باید ترندی خواند که رفته‌رفته بین تمام تولیدکنندگان همه‌گیر می‌شود.

اخیرا هواوی نیز اعلام کرده است که از دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. اپل از سال ۲۰۱۱ از سیری به‌عنوان دستیار صوتی در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند.

الکسای آمازون از سال ۲۰۱۴ میلادی در دسترس است. گوگل هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های پیکسل، دستیار صوتی هوشمند Google Assistant را رونمایی کرد. گوشی‌های هوشمند ویندوزی از وجود دستیار صوتی کورتانا بهره می‌برند و انتظار می‌رود سامسونگ نیز در گلکسی اس ۸ دستیار صوتی هوشمندی با نام Bixby عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات