کمپانی های چینی سامسونگ را در هند پشت سر گذاشتند

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های چین هم‌زمان با بازار چین در سایر بازار‌ها نظیر هند به‌خوبی فعالیت می‌کنند، به‌طوری‌که فروش ماهیانه‌ی چینی‌ها از ۵۰ درصد سهم بازار عبور کرده و سامسونگ را پشت سر گذاشته است.
تبلیغات

سامسونگ پیش‌بینی افزایش سود عملیاتی خود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است، اما به نظر می‌رسد اوضاع برای این کمپانی در شماری از بازارها آن‌چنان که باید خوب نیست. کمپانی‌های چینی را باید بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ در بازار‌های مختلف خواند، چراکه این کمپانی طی ماه نوامبر بیش از ۹ درصد سهم خود از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش به بازار کشور هندوستان را از دست داده است. برآوردهای انجام‌شده نشان از این دارند که بازار گوشی‌های هوشمند هندوستان بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد که البته بیشتر متعلق به گوشی‌های هوشمند میان رده و رده پایین است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که بیش از ۲۱ درصد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در جریان ماه نوامبر در کشور هندوستان متعلق به سامسونگ است و از این‌رو این کمپانی کره‌ای بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در کشور هند است؛ اما مجموع گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده توسط کمپانی‌های چینی اپو، لنوو، وان پلاس، جیونی و شیائومی بیش از ۵۰ درصد کل گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده را تشکیل می‌دهد و از این‌رو عرضه‌ی محصول توسط کمپانی‌های چینی از سامسونگ پیشی گرفته است.

Counterpoint جزئیاتی از میزان عرضه‌ی برندهای مختلف ارائه نکرده است، از این‌رو مشخص نیست کدام کمپانی چینی پس از سامسونگ رتبه‌ی دوم را از نظر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص داده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد سهم کمپانی‌های چینی، افزایش عرضه‌ی آن‌ها است، به‌طوری‌که سال گذشته‌ی میلادی این کمپانی‌ها در مجموع فقط ۱۹ درصد از عرضه را به خود اختصاص داده بودند.

بر اساس گزارش منتشرشده، سامسونگ بازار گوشی‌های هوشمند میان رده شامل گزینه‌هایی را که بین ۱۲۰ تا ۴۴۰ دلار قیمت دارند، از دست داده است.

نظر شما در مورد عملکرد کمپانی‌های چینی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات