پروژکتور HoloLamp واقعیت افزوده را بدون عینک نمایش می‌دهد

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در جریان CES 2017 کمپانی HoloLamp پروژکتوری معرفی کرده است که تعامل اشیاء مجازی با دنیای واقعی را بدون نیاز به عینک فراهم می‌کند.
تبلیغات

کمپانی هولولمپ در جریان برگزاری CES 2017 از پروژکتور خود رونمایی کرد که برای نمایش اشیاء واقعیت افزوده روی اشیاء واقعی توسعه یافته است. با استفاده از این پروژکتور می‌توان بدون نیاز به عینک، شاهد تعامل اشیاء مجازی با دنیای پیرامون بود، به‌طوری‌که نیازی به عینک جداگانه یا گوشی هوشمند برای مشاهده‌ی هولوگرام وجود ندارد.

هولولمپ که بهار سال گذشته‌ی میلادی در لندن کار خود را آغاز کرده است، محصول جدیدش را برای استفاده در بازی‌های رایانه‌ای، بازاریابی محصولات، آموزش و محل کار به استفاده خواهد کرد.

گیوم چیکا، مؤسس کمپانی هولولمپ در مورد این محصول می‌گوید:

هدست یا عینک‌های موجود در بازار، زاویه‌ی دید را محدود می‌کنند و همچنین درجه‌ی راحتی کاربر را کاهش می‌دهند، حال آنکه هولولمپ این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از تجهیزات خاص، تجربه‌ای همه‌جانبه‌ای از تعامل با واقعیت افزوده داشته باشد. امکان ایجاد تصاویر مجازی در دنیای واقعی با قابلیت تعامل، بدون اینکه کاربر مجبور به استفاده از گجت پوشیدنی خاصی شود، کاربردهای مختلفی برای هولولمپ ایجاد می‌کند.

اشیاء ایجادشده توسط هولولمپ با استفاده از کنترلر پلی‌استیشن ۴ قابل کنترل هستند، البته کمپانی توسعه‌دهنده اعلام کرده که در پی ایجاد امکانی برای کنترل اشیاء مجازی به‌صورت مستقیم از طریق لمس محلی است که پروژکتور، اشیاء مجازی را به آن می‌تاباند. برای مثال در صورت دست یافتن به قابلیت لمس مستقیم، می‌توان با واقعیت افزوده شطرنج بازی کرد.

پروژکتور هولولمپ از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی راهی بازار خواهد شد. برای استفاده از این پروژکتور باید یک رایانه‌ی مبتنی بر ویندوز یا مک و یک کابل HDMI به همراه داشت تا از این طریق بتوان قدرت پردازش مورد نیاز را در اختیار پروژکتور قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات