گوگل از سیستم مستقل اینفوتینمنت اندروید رونمایی کرد

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نمایشگاه CES 2017 از سیستم اینفوتینمنت مستقلی رونمایی کرد که البته با همکاری پاناسونیک و کوالکام ساخته شده است.
تبلیغات

با وجود اینکه تنها چند روزی از سال ۲۰۱۷ می‌گذرد، اما می‌توان نمایشگاه CES 2017 را بزرگ‌ترین رویداد سال دانست؛ زیرا شاهد کمپانی‌های مختلفی بودیم که از محصولات بی‌شماری رونمایی کردند.

در خلال معرفی محصولات مختلف، سه کمپانی قدرتمند پاناسونیک، کوالکام و گوگل از یک سیستم اینفوتینمنت مستقل رونمایی کردند که قرار است در خودروها استفاده شود.

با وجود اینکه اندروید Auto هم‌اکنون در خودروهای مدرن استفاده می‌شود، سیستم اینفوتینمنت جدید گوگل نه‌تنها می‌تواند صفحه تلفن هوشمند کاربر را روی نمایشگر اتومبیل نشان دهد بلکه می‌تواند تمام سیستم را مبتنی بر پلتفرم اندروید سازد که این کار باعث می‌شود سازندگان خودرو بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به ایده‌ای که مدنظر دارند، آن را شخصی‌سازی کنند.

یکی از مسئولان پاناسونیک به نام گبهارت در مورد این محصول گفته است از ابتدا هدف آنها این بود که بتوانند سیستم اینفوتینمنتی بسازند که پروسه تولید را کوتاه‌تر کند و هزینه توسعه نیز برای سازندگان خودرو کمتر شود. وی ادامه داده است:

با همکاری مشترک پاناسونیک، کوالکام و گوگل، ما توانستیم به این هدف برسیم و درنتیجه سیستم اینفوتینمنتی تولید کنیم که خلاقانه و آینده‌نگرانه است. درواقع می‌توان این محصول را فراتر از آنچه هم‌اکنون استفاده می‌شود دانست و ما قصد داریم قابلیت‌هایی را به این سیستم اضافه کنیم که انتظار وجودشان حتی در نسل بعدی این سیستم‌ها نمی‌رفت.

از مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به تراشه اسنپدراگون 820Am کوالکام اشاره کرد که دارای مودم X12 LTE است. این مودم می‌تواند سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات