بخاری هوشمند Q.Rad گرمای خود را از پردازش اطلاعات به دست می آورد

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
سیستم گرمایشی هوشمند Q.Rad حرارت مورد نیاز خود را از انجام محاسبات کامپیوتری تامین می‌کند.
تبلیغات

کسانی که تا به حال با کامپیوترهای حرفه‌ای گیمینگ کار کرده باشند به خوبی می‌دانند هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی، بار پردازشی سنگین بازی حرارت بالایی تولید می‌کند. گرمای حاصل از سخت‌افزار کامپیوتر (به ویژه پردازنده) را صاحبان لپ‌تاپ‌های نسبتاً قدیمی نیز هنگام اجرای نرم‌افزارهای سنگین محاسباتی به خوبی متوجه می‌شوند.

در کامپیوترهای شخصی، سعی می‌شود به کمک یک سری لوله، هیت سینک و فن، از شر این گرمای اضافی خلاص شد؛ اما استارتاپ فرانسوی کارنو (Qarnot) ایده‌ی بهتری دارد: می‌توان از این انرژی برای گرمایش منازل استفاده کرد.

بخاری کارنو

دو روز پیش در جریان نمایشگاه CES 2017، کارنو از جدیدترین مدل بخاری هوشمند خود با نام Q.Rad پرده برداشت. این سیستم گرمایشی، حرارت مورد نیاز خود را با استفاده از محاسبات کامپیوتری انجام شده توسط آرایه‌ای از پردازنده‌هایی که درون آن تعبیه شده‌اند، تامین می‌کند. بار پردازشی که گرمابخش بخاری‌های Q.Rad است، متعلق به شرکت‌هایی است که ممکن است در آن سوی زمین قرار گرفته باشند. با استفاده از این روش، خانه‌ها بدون نیاز به سوزاندن سوخت‌های فسیلی گرم خواهد شد و کسب و کارها هم به شبکه‌ی گسترده‌ای از قدرت پردازشی دسترسی خواهند داشت.

کارنو همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را در نسخه‌ی جدید گرمکن هوشمند خود گنجانده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به هات اسپات وای-فای، سیستم نظارت بر کیفیت هوای داخل منزل، شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند و سیستم امنیتی تشخیص حرکت در محیط خانه اشاره کرد. علاوه بر این، گرمکن Q.Rad با اکوسیستم‌های نست (Nest) و هوم‌کیت (HomeKit) نیز سازگار است.

qarnot q.rad

بهترین مزیت این روش گرمایش، رایگان بودن آن است. صاحبان منازلی که با استفاده از Q.Rad خانه‌های خود را گرم می‌کنند، لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای گرمایش بپردازند؛ بلکه شرکت‌هایی که محاسباتشان گرمابخش منازل است، پرداخت کامل هزینه‌ی انرژی مصرف شده را بر عهده خواهند گرفت. تنها وظیفه‌ی صاحب خانه این است که هر ۵ سال که مدل پردازنده‌ها قدیمی شد، بخاری خود را با یک مدل به‌روزتر تعویض کند. در حال حاضر، Q.Rad تنها برای استفاده توسط موسسه‌ها و سازمان‌ها در دسترس است و هنوز برای عموم عرضه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات