ال جی اولین زیان دهی مالی خود در ۶ سال اخیر را برآورد کرد

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی همچون همتای کره‌ای خود، برآورد مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد که با اولین ضرر عملیاتی این کمپانی در ۶ سال اخیر همراه شده است.
تبلیغات

ال‌جی با انتشار گزارشی، برآورد خود از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ال‌جی انتظار دارد اولین ضرر عملیاتی خود را در ۶ سال اخیر تجربه کند. تحلیل‌گران کاهش مداوم فروش گوشی‌های هوشمند در کنار عملکرد ضعیف لوازم خانگی را دلیل اصلی ضرر عملیاتی ال‌جی می‌دانند.

ال‌جی به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون در جهان پس از سامسونگ، اعلام کرد که انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، ضرری ۲۹.۳۶ میلیون دلاری متحمل شده باشد؛ این مورد را باید بزرگ‌ترین ضرر ال‌جی در طول یک فصل، از سال ۲۰۱۰ به این سو خواند.

ال‌جی انتظار دارد درآمدش در طول سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، با افزایش ۱.۵ درصدی به بیش از ۱۲.۴ میلیارد دلار برسد. ال‌جی جزئیاتی در مورد درآمد کسب‌شده ارائه نکرده است و انتظار می‌رود در اواخر ماه ژانویه شاهد انتشار گزارش مالی ال‌جی به همراه جزئیات باشیم.

ال‌جی در ماه اکتبر اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند درآمدش به دلیل کاهش فروش لوازم خانگی در مقایسه با سه فصل پیش با کاهش همراه باشد. بخش تولید لوازم خانگی ال‌جی، بخش اصلی این کمپانی برای درآمدزایی طی سال ۲۰۱۶ بود که بیشترین هزینه‌های بازاریابی در فصل خرید را نیز به خود اختصاص داد.

ال‌جی همچنین به فروش پایین جی ۵ به‌عنوان گوشی پرچم‌دار خود نیز اشاره کرده است که بخشی از ضرردهی زیرمجموعه‌ی خود را دلیل این موضوع می‌داند. از سویی دیگر فروش گوشی‌های پایین رده و میان رده‌ی ال‌جی نیز با کاهش همراه شده است.

افزایش پنل‌های LCD را باید دلیل دیگری خواند که حاشیه‌ی سود ال‌جی از فروش تلویزیون‌ها را کاهش داده و در نتیجه درآمد این کمپانی از این بخش نیز با کاهش روبرو شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات