سود عملیاتی سامسونگ در فصل چهارم ۲۰۱۶ به بیشترین میزان در سه سال اخیر خواهد رسید

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد سود عملیاتی این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ با افزایش ۵۰ درصدی در مقایسه با پاییز سال ۲۰۱۵ همراه خواهد شد.
تبلیغات

سامسونگ پیش‌بینی خود از سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی کره‌ای با افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی همراه خواهد شد. بر اساس برآورد‌های انجام‌شده، درآمد سامسونگ در پاییز سال ۲۰۱۶ بالاترین سود عملیاتی این کمپانی در سه سال اخیر خواهد بود. سامسونگ موفق شده است انتظارات را به دلیل فروش بالای تراشه‌ها و همچنین بهبود فروش گوشی‌های هوشمندش پشت سر بگذارد.

افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در حالی به دست آمده که این کمپانی نتوانسته است به هدف خود برای کسب سود ۲.۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند که دلیل اصلی آن مشکلی است که برای گلکسی نوت ۷ این کمپانی پیش آمد.

پیش‌بینی سامسونگ نشان از این دارد که سامسونگ سریع‌تر از آن چیزی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، وضعیت فروش گوشی‌های هوشمندش را بازسازی کرده است، چراکه سامسونگ در فصل چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی با یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تاریخ خود و همچنین با افزایش قیمت تراشه‌های حافظه روبرو شد.

کیم سونگ سو از LSA Asset management در این خصوص می‌گوید:

سامسونگ پیش‌بینی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ را در حالی قوی می‌داند که از طریق فروش مدل قدیمی گوشی هوشمندش به این مهم دست پیدا کرده است. همین موضوع باعث می‌شود من به آینده‌ی گلکسی اس ۸ امیدوار باشم. انتظار می‌رود سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از نظر کسب درآمد سالیانه رکوردشکنی کند.

سامسونگ اعلام کرده که انتظار دارد سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی اکتبر تا دسامبر بیش از ۷.۸ میلیارد دلار باشد که پس از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ قوی‌ترین سه‌ماهه‌ی سامسونگ است. گزارش سامسونگ تمام پیش‌بینی‌ها در مورد درآمد و سود عملیاتی کسب‌شده را پشت سر گذاشته است.

شماری از کارشناسان به مسئله‌ی کاهش ارزش پول ملی کره‌ی جنوبی در برابر دلار آمریکا اشاره می‌کنند و همین امر را یکی از دلایل افزایش درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ می‌دانند. در پاییز سال ۲۰۱۶ شاهد کاهش ۸.۸ درصدی ارزش پول کره‌ی جنوبی در برابر دلار بودیم.

سال گذشته‌ی میلادی شاهد افزایش ۴۳ درصدی ارزش سهام سامسونگ بودیم. سهامداران این کمپانی امیدوار بودند با افزایش تقاضا برای حافظه‌های رم تولیدی سامسونگ و همچنین فروش بالای پنل‌های OLED، سامسونگ بتواند شکست گلکسی نوت ۷ را جبران و درآمد بالایی کسب کند.

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه‌، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون، جزئیات مالی عملکرد بخش‌های مختلف خود را تا انتهای ژانویه اعلام نخواهد کرد.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سود عملیاتی بخش تولید تراشه‌ی حافظه‌ی سامسونگ رکوردشکنی کند و به ۳.۴ میلیارد دلار برسد که این موضوع برگرفته از تقاضای بالایی است که از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نظیر اپل ایجاد شده است.

همچنین باید به بازسازی سود بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز اشاره کرد که در با وجود شکست گلکسی نوت ۷ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم بهبود خواهد یافت. انتظار می‌رود سامسونگ برای اولین بار در سه سال اخیر گزارش افزایش فروش را به علت عملکرد خوب گلکسی اس ۷ به ارمغان بیاورد.

سامسونگ اعلام کرده است که انتظار دارد درآمدش در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۰.۶ درصدی به ۴۴.۴ میلیارد دلار برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات