Tanvas حس تعامل با اشیاء را از طریق نمایشگر بازسازی می کند

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Tanvas در CES 2017 سیستم لمسی خود را رونمایی کرده است که با استفاده موتور هپتیک، حس دست کشیدن روی سطوح مختلف را از طریق نمایشگر بازسازی می‌کند.
تبلیغات

نمایشگر‌ها نحوه‌ی تعامل و کار با گجت‌های الکترونیک را متحول کرده‌‌اند؛ اما این ماژول‌های بسیار پرکاربرد، تنها روش تعامل را از کلید‌های فیزیکی به نمایشگر انتقال داده‌اند؛ حال آنکه اخیرا تلاش‌هایی از جانب کمپانی‌هایی نظیر اپل انجام شده است تا تعامل با نمایشگر‌های لمسی را بهبود دهند. کمپانی Tanvas در CES 2017 از تکنولوژی نمایشگر لمسی خود رونمایی کرده است که با استفاده از آن می‌توان تجربه‌ی لمس سطوح مختلف را از طریق نمایشگر لمسی تجربه کرد.

در دموی نمایش داده‌شده توسط Tanvas، یک استخر مجازی با کف سنگریزه‌ای در نظر گرفته شده است که با لمس نمایشگر، می‌توان گذر امواج آب را از زیر انگشتان و حتی برآمدگی سنگریزه‌ها در کف استخر را حس کرد.

یکی دیگر از دموهای نمایش داده‌شده توسط یکی از کمپانی‌های شریک Tanvas، اپلیکیشنی بود که توسط Bonobos توسعه یافته است. در این اپلیکیشن دو نوع شلوار به کاربر نمایش داده می‌شود که یکی کتان و دیگری مخملی است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر می‌توان تجربه‌ی لمس هر دو پارچه را حس کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تجربه‌ی لمس نمایشگر دقیقا مطابق حس کردن واقعی پارچه‌ها نیست.

تانواس به این نکته اشاره کرده است که بازخورد دریافت شده توسط هپتیک در روش‌های قدیمی وابسته به لرزش است. تانواس تاچ در نمایشگر‌های خود از پالس‌های الکترومغناطیس برای ایجاد تجربه‌ی لمس سطوح مختلف استفاده می‌کند. البته تکنولوژی‌های این‌چنینی چندان جدید نیستند، اما تانواس شکل بهبودیافته‌ای از این فناوری را در دست دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، متخصصان این کمپانی تکنولوژی مورد استفاده توسط تانواس را برای ۱۰ سال در دانشگاه Northwestern مورد مطالعه قرار داده‌اند. تانواس امیدوار است در CES مشتریانی برای فناوری خود پیدا کند تا از این فناوری در بازی‌ها، اپلیکیشن‌های آموزشی و سایر کاربردها استفاده کنند.

پیدا کردن شرکای سخت‌افزاری را باید بزرگ‌ترین چالش پیش روی تانواس و استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را باید قدمی بزرگ و فراتر از به‌کارگیری 3D تاچ اپل خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات