همکاری تویوتا و فورد برای گسترش پلتفرم سیستم‌ های چندرسانه ای خودروها

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از پلتفرم اختصاصی فورد در سیستم‌های اطلاعاتی و چندرسانه‌ای خودروهای خود استفاده کند.
تبلیغات

ایجاد استاندارد جهانی و یکپارچه برای اتصال گوشی‌های هوشمند به سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی خودروها، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌ روی شرکت‌های فعال در این عرصه است. تغییر استاندارد‌های موجود در هر صنعتی و رقابت با آن‌ها، منجر به گیج شدن کاربران، توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان خواهد شد. در حال حاضر فورد مشغول توسعه‌ی راه‌حلی برای این موضوع است. این شرکت در همین راستا پلتفرم متن‌باز SmartDeviceLink را عرضه کرده است. حال تویوتا به عنوان اولین خودروساز، طی توافقی با فورد قصد استفاده از این پلتفرم را در خودروهای خود دارد.

SmartDeviceLink همانند Sync و AppLink به صورت انحصاری توسط فورد طراحی و توسعه یافته است و امکان ادغام اپلیکیشن‌هایی مانند AccuWeather و اسپاتیفای را از گوشی هوشمند به خودرو میسر می‌کند. این موضوع بدین معنی است که کاربران قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های موجود در گوشی هوشمند خود را از طریق ادوات کنترلی روی فرمان، نمایشگر لمسی داشبورد خودرو یا فرامین صوتی، کنترل کنند.

پلتفرم سیستم چندرسانه ای فورد

در صورتی که پلتفرم‌های موجود در تمامی خودروهای یکسان باشد، ادغام و بهره بردن از اپلیکیشن‌ها در تمام خودروها، به مراتب راحت‌تر انجام خواهد شد. در حال حاضر پلتفرم‌هایی مانند SmartDeviceLink برای خودروها و اندروید برای گوشی‌های هوشمند، این هدف را دنبال می‌کنند. با تصمیم تویوتا مبنی بر استفاده از پلتفرم فورد، اکنون توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود با طراحی و توسعه‌ی یک نرم‌افزار، آن را روی میلیون‌ها خودرو اجرا کنند. تویوتا اعلام کرده است تا سال ۲۰۱۸، پلتفرم SmartDeviceLink را در خودروهای خود پیاده‌سازی خواهد کرد.

در حالی که تویوتا تنهای خودروسازی است که استفاده از پلتفرم SmartDeviceLink را به صورت رسمی اعلام کرده است، اما خودروسازان دیگر اعم از مزدا، پژو، هوندا، سوبارو و سیتروئن برای استفاده از این پلتفرم اعلام آمادگی کرده‌اند. تولید کنندگان قطعات خودرو مانند QNX Software Systems‌ و Xevo نیز همانند تویوتا بر استفاده از پلتفرم SmartDeviceLink به توافق رسیده‌اند. لازم به ذکر است که پیش‌تر فورد و QNX (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بلک‌بری) برای توسعه‌ی نرم‌افزار‌های لازم برای خودروهای خودران، شراکت خود را آغاز کرده‌اند.

نظر شما در خصوص همکاری فورد و تویوتا و استفاده از SmartDeviceLink چیست؟ آیا این اتحاد می‌تواند در برابر پلتفرم‌های غول‌های بزرگ دنیای فناوری اعم از اندروید اتو شرکت گوگل و کارپلی شرکت اپل، مقاومت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات