وسترن دیجیتال از حافظه فوق سریع SSD با رابط PCIe رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی وسترن دیجیتال از حافظه فوق‌سریع اس‌اس‌دی خود رونمایی کرد که دارای رابط PCIe است و از سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی نیز بهره می‌برد.
تبلیغات

وسترن دیجیتال امروز در نمایشگاه CES 2017 از یک حافظه فوق‌سریع به نام Black PCIe SSD رونمایی کرد. جالب است بدانید که این حافظه درواقع اولین اس‌اس‌دی با رابط PCIe وسترن دیجیتال پس از خرید کمپانی سن دیسک در سال ۲۰۱۶ است.

مسئولان این کمپانی می‌گویند محصول جدیدشان از استاندارد PCIe Gen3 x4 NVMe پشتیبانی می‌کند که دارای سرعت خواندن متوالی تا حد ۲۰۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا حد ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

همین امر باعث می‌شود این حافظه اس‌اس‌دی نسبت به مدل‌های معمولی که از آن جمله می‌توان به وسترن دیجیتال بلو اشاره کرد، بسیار سریع‌تر باشد.

در نظر داشته باشید برای استفاده از این حافظه، نیاز به درگاه M.2 دارید که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جدید است و انتظار می‌رود جایگزین ساتا شود. خیلی از لپ تاپ‌ها و مادربرد کامپیوترهای رومیزی در حال حاضر به درگاه M.2 مجهز هستند و بعضی از کامپیوترهای رومیزی نیز با استفاده از کارت PCIe می‌توانند از این درگاه بهره ببرند.

محصول جدید کمپانی وسترن دیجیتال قرار است در دو ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به قیمت ۱۰۹ دلار و ۵۱۲ گیگابایت به قیمت ۲۰۰ دلار عرضه شود. زمان ورود حافظه‌ی جدید وسترن دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۱۷ تخمین زده شده است و انتظار می‌رود دارای ۵ سال گارانتی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات