سامسونگ پتنتی در زمینه ترکیب دوربین دوگانه ثبت کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدیدی که سامسونگ ثبت کرده است، اشاره به ترکیب دوربین دوگانه دارد که احتمال می‌رود از این تکنولوژی در گلکسی اس 8 استفاده شود.
تبلیغات

به‌تازگی سامسونگ در کره جنوبی پتنتی به ثبت رسانده که مربوط به تکنولوژی ترکیب دوربین دوگانه در تلفن‌های هوشمند است. این پتنت که اطلاعات آن در کره جنوبی منتشر شده است، شامل عنوان «دستگاه عکاسی دیجیتال و انجام متدها برای عمل مشابه» می‌شود.

اطلاعات منتشرشده از پتنت، حاوی عکس‌هایی هستند که در یکی از آن‌ها می‌توان تلفن هوشمندی را مشاهده کرد که در پشت خود مجهز به ترکیب دوربین دوگانه است. یکی از لنزها از زاویه دید عریض بهره می‌برد و دیگری به‌عنوان یک ذره‌بین عمل می‌کند تا بتواند تصویر را هنگام فوکوس بهینه‌سازی کند.

آنچه در اطلاعات و تصاویر منتشرشده جلب‌توجه می‌کند، این است که به لطف تکنولوژی جدید سامسونگ، کاربر می‌تواند نه‌تنها از یک محیط با زاویه بسیار عریض عکس‌ بگیرد، بلکه دوربین را وادار به فوکوس روی شیء خاصی در تصویر کند.

پتنت سامسونگ

سامسونگ در تصاویر منتشرشده نیز به این قابلیت اشاره کرده است. در حالی که اسنوبوردر به‌عنوان فوکوس اصلی تصویر قرار گرفته است، با این حال محیط بسیار وسیعی در تصویر ثبت‌ شده و می‌توان جزئیات فراوانی از محیط را مشاهده کرد.

البته آنچه هنوز مشخص نیست، این است که آیا این تکنولوژی در گلکسی اس 8 استفاده خواهد شد یا خیر. در حال حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه قرار است گلکسی اس 8 از ترکیب دوربین دوگانه استفاده کند، اما این موضوع هنوز قطعی نشده است.

پتنت سامسونگ

با این حساب اگر از ترکیب دوربین دوگانه در گلکسی اس 8 استفاده نشود، به احتمال زیاد شاهد محصولی خواهیم بود که از این تکنولوژی بهره می‌برد. البته ممکن است این محصول، گلکسی نوت 8 باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات