فیت‌بیت حتی دوچرخه سواری در واقعیت مجازی را رصد می‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
فیت‌بیت به زودی قادر خواهد بود دوچرخه سواری در فضای مجازی را در خانه تحت نظر بگیرد.
تبلیغات

فیت‌بیت قصد دارد کیلومترهای مجازی را که در خانه رکاب می‌زنید، بشمارد. این کمپانی با VirZoom همکاری می‌کند تا بتواند رکاب زدن در محیط واقعیت مجازی را محاسبه کند. در این روش شما هدست واقعیت مجازی را روی سر قرار می‌دهید و روی دوچرخه‌ی ثابت شروع به رکاب زدن می‌کنید، اما تصویری که مشاهده می‌کنید، جاده‌ای است که در حال حرکت در آن هستید و باید موانع را پشت سر بگذارید و سر پیچ‌ها بچرخید. در واقع تجربه‌ای که دارید، شبیه به بازی‌های کامپیوتری است؛ با این تفاوت که واقعا باید رکاب بزنید و فرمان فیزیکی را بچرخانید. حال فیت‌بیت با ویرزوم در حال همکاری است تا بتواند فعالیت‌های ورزشی کاربران در این شرایط را تحت نظر بگیرد. 

دوچرخه مجازی

فیت‌بیت دیگر امکانات دستبندهای سلامت خود مانند ضربان قلب سنج را به این سیستم اضافه کرده است تا سلامت کاربر در حین ورزش در فضای مجازی حفظ شود. ویرزوم، تولیدکننده دوچرخه‌های سازگار با واقعیت مجازی است که محصولی با قیمت ۴۰۰ دلار وارد بازار کرده است. برای استفاده از این دوچرخه به یک هدست HTC Vive یا Oculus Rift یا پلی استیشن وی‌آر نیاز خواهید داشت. 

فیت‌بیت همچنین با کمپانی Habit همکاری را آغاز کرده است تا پیشنهادهای غذایی شخصی‌سازی شده به کاربران ارائه کند. به عنوان مثال، اگر بخواهید ۵ کیلوگرم وزن کم‌کنید، فیت‌بیت برنامه‌ای برای شما تنظیم می‌کند تا به اندازه‌ی لازم روزانه، روی دوچرخه‌ی مجازی رکاب بزنید و همچنین رژیم غذایی مناسب را به شما یادآوری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات