همکاری بی ام و، اینتل و موبایل آی برای ساخت خودروهای خودران

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های بی‌ام‌و، اینتل و موبایل‌آی در نمایشگاه CES 2017 اعلام کردند که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ خودروهای خودران خود را آزمایش خواهند کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷، در حال بدل شدن به سال خودروهای خودران باشد. امروز بی‌ام‌و، اینتل و موبایل‌آی (Mobileye)، اعلام کردند که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، چهل دستگاه خودروی خودران را در جاده‌های عمومی آزمایش خواهند کرد؛ این خودروها از سری ۷ بی‌ام‌و هستند و از فناوری‌های اینتل و موبایل‌آی بهره می‌برند و طبق اعلام کمپانی‌های یادشده، در جاده‌های آمریکا و اروپا به صورت عمومی آزمایش خواهند شد.

شش ماه پیش، بی‌ام‌و اعلام کرد با اینتل و موبایل‌آی که تأمین‌کننده‌ی سیستم‌های خودران و حسگرهای مورد نیاز بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی دنیا است، همکاری خواهد کرد. در آن زمان این شرکت آلمانی خاطرنشان کرد که خودروهای خودران خود را تا سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار خواهد کرد و امروز نیز مشخص شد که آزمایش این خودروها امسال آغاز خواهد شد.

با این حال بی‌ام‌و و کمپانی‌های همکار آن صرفا قصد تولید سدان‌‌های سری ۷ خودران را ندارند؛ این کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند قصد توسعه‌ی معماری مقیاس‌پذیری را دارند تا خودروساز‌ها و طراحان بتوانند از آن در محصولات برند‌های مختلف استفاده کنند.

البته هر سه شرکت پروژه‌های خودروهای خودران مستقل خود را نیز دنبال می‌کنند؛ بی‌ام‌و اعلام کرده‌ است در سال ۲۰۲۱ خودروی الکتریکی و خودران پرچم‌دار خود موسوم به iNEXT را روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ اواخر سال گذشته، اینتل متعهد شد تا در طول دو سال آینده ۲۵۰ میلیون دلار صرف توسعه‌ی خودروهای خودران کند؛ موبایل‌آی نیز اعلام کرد در حال مشارکت با دلفی، یکی از تأمین‌کنندگان پیشروی دنیای خودرو است تا سیستم‌های رانندگی خودکار نسبتا کاملی را تا سال ۲۰۱۹ توسعه دهد. هدف از این پروژه‌ها ایجاد بازار انبوهی از سیستم‌های خودران ارزان‌قیمتی است که امکان استفاده از آن‌ها در انواع مختلف خودروها وجود دارد.

بی‌ام‌و، اینتل و موبایل‌آی تنها کمپانی‌هایی نیستند که امسال خودروهای خودران خود را آزمایش می‌کنند؛ از ماه سپتامبر سال گذشته، اوبر در پیتزبورگ امکان سفر با خودروهای خود را فراهم کرده است. فورد، جنرال‌موتورز و مجموعه‌ای از استارتاپ‌های دنیای فناوری نیز در حال آزمایش خودروهای خود هستند. ضمن آنکه تسلا نیز اعلام کرده است پس از چند میلیون کیلومتر آزمایش رانندگی، تمام خودروهای خود را به سخت‌افزار رانندگی کاملا خودکار مجهز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات