اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده جدیدی برای گوشی لنوو فب 2 پرو ارائه می شوند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
مدتی قبل اولین تبلت واقعیت افزوده‌ی پروژه تانگو با نام لنوو فب ۲ پرو معرفی شد. حال گفته می‌شود که قرار است اپلیکیشن‌های بیشتری برای این محصول در دسترس قرار بگیرد.
تبلیغات

Phab 2 Pro لنوو یکی از گوشی‌های هوشمند قابل توجه معرفی‌شده در چند وقت اخیر است. این محصول یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌هایی به شمار می‌رود که تا به حال با آن کار کرده‌اید؛ چراکه مجهز به نمایشگری ۶ اینچی است. گوشی یادشده همچنین اولین محصولی است که از سنسورهای واقعیت افزوده‌ی مخصوص پروژه‌ی تانگوی‌ گوگل بهره می‌برد. این یعنی امکان دنبال کردن اشیاء در فضای سه‌بعدی، بازخورد نسبت به جابجایی‌ها، تشخیص اشیاء (میز، صندلی، دیوار و پنجره و غیره) و ثبت ابعاد یک اتاق با استفاده از این فبلت وجود دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب در مورد محصول مورد بحث، اپلیکیشن‌های جدیدی است که از ویژگی‌های واقعیت افزوده‌ی آن بهره می‌برند. در مورد فب ۲ پرو لنوو باید گفت که تعداد اپ‌های مخصوص این دستگاه در حال افزایش است. 

استودیوهای مختلف در سراسر جهان اکنون در حال کار با فب ۲ پرو هستند تا اپلیکیشن‌های جدید و نوآورانه‌ای برای این محصول توسعه دهند. لنوو در یک بیانه‌ی مطبوعاتی این‌گونه اعلام کرد:

در تعدادی از اپلیکیشن‌ها، فب ۲ پرو دقیقا تجربه‌ی کاری اصلی پروژه‌ی تانگو را ارائه می‌دهد. این دستگاه تجربه‌ی کاربری منحصر به فردی را در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به کاربران جدید تانگو ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال می‌توان به iStaging اشاره کرد که یک اپلیکیشن برای طراحی داخلی است. این اپ به کاربران امکان قرار دادن اشیاء مختلف در ابعاد اصلی را در فضاهای داخلی می‌دهد و بدین ترتیب پیش از اضافه شدن لوازم جدید، می‌توان وجود آن‌ها را از هر زاویه‌ای مشاهده کرد. iStaging شامل مجموعه‌ای از ابزارهای بسیار قدرتمندی است که طراحان داخلی به آن‌ها بسیار نیاز دارند. کاربران می‌توانند در محیط راه بروند و مبلمان، کاشی‌های کف و دیگر اجزای دکوراسیون مجازی اضافه‌شده به خانه‌ را از زاویه‌های مختلف مشاهده کنند. بدین ترتیب پیش از انجام دکوراسیون واقعی، می‌توان اشیاء مختلف را با ابعاد واقعی آن‌ها به‌صورت مجازی به اتاق یا محل مورد نظر اضافه کرد. علاوه بر این کاربران می‌توانند از دکورهای طراحی‌شده‌ی خود تصویر تهیه کنند تا بعدا افراد بیشتری بتوانند از طراح‌های ایجادشده استفاده کنند. حتی امکان خرید آیتم‌های مختلف از طریق اپلیکیشن مورد بحث وجود دارد.

البته اپ یادشده، تنها اپلیکیشن طراحی داخلی موجود محسوب نمی‌شود. Matterport نام اپلیکیشن جدید دیگری است که به کاربران امکان ثبت یک مدل سه‌بعدی از محیط اطراف‌ را می‌دهد. بدین طریق از مدل یادشده در آینده می‌توان بهره برد. ابزارهای داخلی این اپلیکیشن امکان اندازه‌گیری از هر زاویه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین امکان برش سه‌بعدی باعث شده است افراد بتوانند اشیاء مختلف را مطابق سلیقه‌ی خود برش دهند. علاوه بر این، اپلیکیشن MagicPlan از کمپانی Sensopia امکان ساخت نقشه‌های واقعی از محیط‌های مورد نظر را با اشیاء داخلی آن‌ها در اختیار افراد قرار می‌دهد. البته می‌توان ویژگی‌ها و مشخصات اشیاء را نیز در این اپلیکیشن تعیین کرد.

علاوه بر امکانات اصلی پروژه تانگو، کارهای بیشتری می‌توان با محصولاتی که بر پایه‌ی این پروژه ساخته‌شده‌اند انجام داد. به‌عنوان مثال با استفاده از اپلیکیشن جدید Angstrom Tech می‌توان منظومه‌ی شمسی را شبیه‌سازی کرد و در محیط واقعی یک خورشید و یک سیاره‌ی نپتون قرار داد. سپس با قرار دادن سایر سیارات این اپلیکیشن می‌توان فاصله و جایگاه مشخص بین آن‌ها را در نظر گرفت تا بتوان آن را در فضای داخلی یک اتاق شبیه‌سازی کرد.

Holo از دیگر پروژه‌‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان هولوگرام افراد مشهور، ورزش‌کاران، موسیقی‌دان‌ها و حیوانات را در دنیای واقعی و مثلا روی میز و صندلی یا کف اتاق مشاهده کرد. این ویژگی‌ها از سری پکیج‌های اختصاصی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند که شامل انیمیشن‌ها و دیالوگ‌های از پیش آماده‌شده نیز هستند. با قرار دادن این هولوگرام‌ها در محیط، امکان تغییر ابعاد، چرخاندن و جابجایی به اطراف وجود دارد و علاوه بر این می‌توان از نتیجه‌ی کار یک عکس یا حتی یک ویدیو تهیه کرد.

شایعاتی وجود دارد که بر اساس آن‌ها، گفته می‌شود شرکت ایسوس قصد دارد یک گوشی هوشمند مجهز به قابلیت‌های تانگو به نام Zenfone AR را در CES معرفی کند. همچنین مدیرعامل موتورولا Aymar de Lencquesaing اشاره کرده است که احتمالا قابلیت‌های پروژه‌ی تانگو نیز به گوشی‌های هوشمند ماژولار سری موتور زد اضافه خواهد شد. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از فب ۲ پرو مشاهده کنید.

حال شما بگویید که در مورد لنوو فب ۲ پرو و خبرهای مرتبط با پروژه‌ی تانگو چه نظری دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات