زیگ‌‌بی زبان مشترک ابزارهای هوشمند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
بزرگ‌ترین مشکل خانه هوشمند و اینترنت اشیاء، نبود استاندارد یکسان بین ابزارهای مختلف است. زیگ‌بی برای حل این مشکل و تعیین استاندارد یکسان آمده است.
تبلیغات

مشکل اصلی خانه هوشمند در نبود استاندارد یکسان برای اتصال ابزارهای مختلف به یکدیگر است. هر کدام از شرکت‌ها پروتکل‌های اختصاصی خود را دارند و ابزارهای خانگی شرکت‌های دیگر، قادر به اتصال به آن‌ها نیستند. اما اتحاد زیگ‌بی تلاش می‌کند تا این مشکل را با تدوین یک پروتکل استاندارد و جامع حل کند. آن‌ها در CES 2017، زبان یونیورسال دات‌دات (Dotdot) را برای ابزارهای اینترنت اشیاء معرفی کردند. پلتفرمی که آن‌ها طراحی کرده‌اند به تولیدکنندگان سخت‌افزار این امکان را می‌دهد تا از طریق لایه‌ی نرم‌افزاری زیگ‌بی به پلتفرم متصل شوند. به این ترتیب ابزارهای مختلف از برندهای گوناگون می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تحت کنترل یک سیستم واحد قرار گیرند. 

زیگ‌بی گفته است که اطلاعات بیشتر در باره‌ی دات‌دات را در آینده ارائه خواهد کرد. 

اگر تولیدکنندگان لوازم خانگی و ابزارهای الکترونیکی از پلتفرم باز دات‌دات پشتیبانی کنند، مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت از برندهای مختلف، محصولات مورد نظر خود را خریداری کرده و همه‌ی آن‌ها را از طریق یک اپلیکیشن یا ابزار واحد کنترل کنند. در حال حاضر کمپانی‌های ال‌جی، بوش، لگراند، فیلیپس، سامسونگ، اسرام، لاجیتک، کام‌کست و چند شرکت دیگر از اتحاد زیگ‌بی پشتیبانی کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات