کوالکام مودم LTE X16 را با نرخ پهنای باند گیگابیت در ثانیه برای خودروها رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در جریان CES 2017 از مودم LTE X16 با نرخ انتقال پهنای باند گیگابیت بر ثانیه به منظور استفاده در خودروها رونمایی کرد.
تبلیغات

کوالکام سال گذشته‌ی مودم LTE X16 خود را رونمایی کرد که در اسنپدراگون ۸۳۵ نیز از آن استفاده کرده است. سرعت دانلود این مودم به بیش از یک گیگابیت بر ثانیه در گوشی‌های هوشمند می‌رسد که در حال حاضر دست یافتن به این سرعت دریافت اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی غیرممکن است. با این وجود کوالکام مودم X16 خود را در جریان CES 2017 برایی  خودروها نیز رونمایی کرده است. این مودم از وجود طراحی جدیدی بهره می‌برد که استفاده از آن را در خودروها بیش از پیش ساده کرده است.

برای دست یافتن به سرعت بالای مورد نظر به سیستم پردازش سیگنال پیچیده در کنار آنتن‌های متعددی نیاز است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این مودم قادر است به بیش از ۱۰ استریم دیتای LTE متصل شود و اطلاعات را از این طریق دریافت کند. به بیان ساده‌تر، مودم جدید کوالکام برای خودروها قادر است از کانال‌های متفاوتی اطلاعات را به‌صورت هم‌زمان دریافت کند و همین موضوع نرخ پهنای باند دریافتی را افزایش می‌دهد. شاید از خود بپرسید که استفاده از چنین مودمی در خودروها چه فوایدی دارد؟ استفاده از این مودم در خودروها به معنای دریافتت سریع اطلاعات نقشه‌ها، وضعیت جاده و آب‌وهوا به هنگام رانندگی است.

البته با همه‌گیر شدن استفاده از خودروهای هوشمند، استفاده از این مودم بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. کوالکام سعی دارد با جمع‌آوری اطلاعات این‌چنینی، سیستم نقشه و مدیریت ترافیک را بیش از پیش دقیق‌تر کند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این طریق می‌تواند کمک بزرگی به پلتفرم Drive Data کوالکام بکند. ترکیب سرعت بالای انتقال داده در کنار فناوری یادگیری ماشین می‌تواند اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی را برای خودروها به ارمغان بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات