بلندگوی هوشمند WooHoo مجهز به صفحه نمایش و قابلیت تشخیص چهره معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
WooHoo نمونه‌ای از بلندگوهای هوشمند است که به صفحه‌نمایش ۷ اینچی و قابلیت تشخیص صدا و چهره مجهز است.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2017 مملو از دستیارهای هوشمند صوتی و بلندگوهای هوشمند است که شرکت‌های مختلف آن‌ها را عرضه کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها نسخه‌های شخصی‌سازی شده از Alexaa را استفاده می‌کنند و برخی دیگر دستیار هوشمند اختصاصی خود را از ابتدا طراحی کرده‌اند.

SmartBeings یکی از شرکت‌هایی است که دستیار هوشمند صوتی خود را در این نمایشگاه معرفی کرده و قابلیت‌های جالبی در آن قرار داده است. این دستیار هوشمند برخی از قابلیت‌های اسپیکر اکو را دارد و البته مجهز به یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی، تشخیص صدا و چهره و سیستم‌عامل اندروید است و همچنین قابل هماهنگی با تمامی اشیاء متصل به اینترنت در خانه است.

این بلندگوی هوشمند را می‌توان نسخه‌ای از آمازون اکو نامید که مجهز به دوربین متحرک نیز هست. این دوربین می‌تواند در زمان ورود اشخاص به داخل اتاق وظایف خاصی را انجام دهد. همین قابلیت می‌تواند به‌عنوان قابلیتی امنیتی از یک بلندگوی هوشمند استفاده شود و اطلاعاتی در مورد افرادی که وارد اتاق شده یا از آن خارج شده‌اند، جمع‌آوری کند.

WooHoo

نقطه تمایز دیگر بلندگوی شرکت SmartBeings، نرم‌افزار ابری این شرکت است که کاربران باید برای عضویت در آن مبلغی را پرداخت کنند. اعضای این سرویس می‌توانند به‌راحتی به تمامی اشیاء هوشمند داخل خانه دسترسی داشته باشند و تنظیمات خاصی مانند مراقبت تصویری از کودکان یا انجام وظیفه‌ای خاص تحت شرایط خاص (مثلا ورود کاربر به اتاق)  را به بلندگو اعمال کنند. قابلیت دیگر این اسپیکر هوشمند، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری رفتار کاربر و در نتیجه هماهنگ شدن هرچه بیشتر با او است.

نام WooHoo به این دلیل بر روی این اسپیکر گذاشته شده که این عبارت، عاملی است که بلندگو را به واکنش وا‌می‌دارد. مانند عبارت‌های OK Google یا Alexa که بلندگوهای گوگل و آمازون را روشن می‌کند. قیمت نهایی این بلندگوی هوشمند هنوز مشخص نشده است؛ اما قیمت پیش‌فروش آن در حال حاضر ۴۹ دلار است و کاربر می‌تواند یکی از  ۵ رنگ مختلف آن را انتخاب کند. هزینه حساب ماهانه نرم‌افزار WooHoo نیز ۹ دلار برای مصارف خانگی و ۱۹ دلار برای مصارف تجاری است. گفته‌ می‌شود این اسپیکر هوشمند در پایان تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات