Boost؛ کیت رباتیک لگو برای کودکان

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
کیت رباتیک Boost، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان جوان لگو است.
تبلیغات

بسیاری از افراد با Mindstorms آشنا هستند؛ پلتفرم رباتیک لگو که امکان ساخت ربات‌های جالبی را فراهم می‌کند. امسال در نمایشگاه CES 2017، لگو حفره‌ی موجود در کیت رباتیک ابتدایی و مبتنی بر برنامه‌نویسی Boost را پوشش می‌دهد؛ کیتی که بیش از آنکه جنبه‌ی آموزشی داشته باشد، سرگرم‌کننده است.

اساس کار Boost بلوک‌های موتوریزه‌ای موسوم به Move Hub‌ است؛ بلوک‌هایی که مجهز به حسگر کج‌شدگی هستند و انرژی آن‌ها توسط ۶ باتری AAA تامین می‌شود. کیت ۱۵۹.۹۹ دلاری Boost شامل یک موتور دیگر و ترکیبی از حسگرهای رنگ و فاصله و ۸۴۳ قطعه‌ لگو است؛ اما یکی از مهم‌ترین قطعات در این کیت وجود ندارد: یک تبلت اندرویدی یا آیپد برای استفاده از اپلیکیشن آن؛ اپلیکیشنی که هم نقش یک راهنمای ساخت را ایفا می‌کند و هم یک ابزار برنامه‌نویسی کشیدن-و-رها کردن است.

به‌محض آنکه کاربر اپلیکیشن را اجرا می‌‌کند؛ می‌تواند از بین ۵ پروژه‌ی اصلی ساخت، یکی را انتخاب کند. پیچیده‌ترین پروژه، یک ربات انسان‌نمای ۳۰ سانتی‌متری موسوم به Vernie است. یک گربه‌ی مکانیکی به‌نام Frankie، یک گیتار رنگی، یک خودروی زمخت و تراکتور‌مانند و یک Autobilder، یک ماشین شبیه به پرینتر سه‌بعدی با امکان برنامه‌ریزی  برای سرهم کردن لگو، سایر پروژه‌های موجود هستند.

در طول فرایند ساخت، این اپلیکیشن به کاربران رابط برنامه‌نویسی ساده‌ای را نشان می‌دهد: مجموعه‌ای از قطعات پازل که اکشن‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند؛ قطعاتی که می‌توانند به‌هم متصل شوند و توسط ضربه‌ای روی نمایشگر یا یک اکشن دنیای‌ واقعی تحریک شوند. این مورد عملکردی مشابه Lego WeDo دارد؛ اما عمدتا هدف از توسعه‌ی آن، سرگرم‌کننده‌ بودن است.

شما می توانید Vernie را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که حرکات موزون انجام دهد، گلوله‌ی کوچکی را به سمت یک هدف پرتاب کند یا با استفاده‌ از جملات از پیش‌ تعریف شده، صحبت کند؛ البته ورنی نمی‌تواند گفته‌ی شما را درک کند، اما می‌تواند صدایی را تشخیص دهد که وارد میکروفون آیپد می‌شود.

برخی از این تعامل‌ها به‌اندازه‌ای پیچیده می‌شوند که به یک بازی بدل می‌شوند. فرانکی می‌تواند یک سازدهنی را با تشخیص رنگ‌های مختلف توسط حسگر موجود در دهان خود، بنوازد (صدای متناظر با هر رنگ را پخش کند). همین متد، این بار با اسلایدری که روی سیم‌های رنگی حرکت می‌کند، باعث نواختن گیتار می‌شود.

اپلیکیشن این مجموعه، قابلیت بی‌پایانی را دربردارد که به کودکان اجازه‌ی ساخت اسکلت یک وسیله‌ی نقلیه، یک حیوان چهارپا یا یک ساختمان را می‌دهد؛ سپس آن‌ها می‌توانند با این اسکلت‌ها، ساختار مورد علاقه‌ی خود را ایجاد کنند.

کیت Boost با هدف جایگزینی Mindstorms با آن توسعه داده نشده است؛ اما یک ابزار سرگم‌کننده‌ی دست‌یافتنی برای علاقه‌مندان جوان‌تر لگو محسوب می‌شود. این مجموعه نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات