فولکس واگن چراغ خاموش به ایران می‌آید

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد فولکس واگن در سکوت با یکی از خودروسازان داخلی قرارداد بسته است و خودروهای این برند به ایران وارد خواهند شد. برخی خودروها نیز تولید خواهند شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد فولکس واگن که پیش از این رقابت زیادی را میان شرکت‌های خودروسازی خصوصی برای ورود و تولید خودرو به ایران راه انداخته بود، با یکی از این  شرکت‌ها به توافق نهایی رسیده است و شاهد ورود و تولید خودروهای این برند در بازار ایران خواهیم بود.

بر اساس اطلاعات غیررسمی، شرکت ماموت که نمایندگی اسکانیا در ایران را بر عهده دارد، با شرکت فولکس واگن آلمان به توافق رسیده است و برای همکاری  مشترک این دو خودروساز در خاک ایران، شرکت «ماموت خودرو» در دبیرخانه‌ هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور ثبت شده است.

بر اساس این اطلاعات ماموت خودرو به‌عنوان شرکتی با سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) فولکس و ماموت خواهد بود و قرار است تولید و واردات خودروهای پولو، پاسات،بیتل و گلف را بر عهده داشته باشد.

بر این اساس، قرار است «پولو» محصول شرکت فولکس واگن، به‌عنوان اولین خودروی تولیدی شرکت ماموت خودرو سال آینده در داخل کشور تولید شود.

هر چند دو هفته‌ای است که خبر قرارداد فولکس و ماموت در رسانه‌های مختلف منتشر و بررسی می‌شود و هر روز زوایا و جزئیات بیشتری پیدا می‌کند، هنوز این خبر توسط فولکس واگن و ماموت تأیید نشده است و این خبر وجهه‌ی رسمی ندارد.

برخی از خبرها هشتگرد و برخی دیگر شهریار را به‌عنوان محل احداث کارخانه ماموت خودرو و تولید خودروهای فولکس واگن اعلام کرده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها، فرد آگاهی در زمینه واردات خودروهای فولکس واگن در ایران گفته است هنوز زمان و مدل خودرو برای واردات قطعی نشده است و احتمال دارد از اواخر امسال یا اوایل سال آینده واردات آغاز شود.

دی‌ماه سال گذشته خبر درخواست همکاری مالکان شرکت‌های ماموت، گلستان و گلدیران منتشر شد و در فروردین خبر مذاکرات فولکس واگن با ماموت و کرمان موتور به بیرون درز کرد.

نظر شما در مورد خودروهای فولکس واگن و تولید آن‌ها در خاک ایران چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات