گجت ۹۹ دلاری AirBar مک بوک ایر را به نمایشگر لمسی مجهز می کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل تاکنون مک بوک ایر یا مک بوک پرو لمسی رونمایی نکرده است، اما با استفاده از AirBar می‌توان مک‌بوک ایر را به یک لپ‌تاپ با نمایشگر لمسی تبدیل کرد.
تبلیغات

اپل تاکنون مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر لمسی راهی بازار نکرده است، اما کمپانی Neonode گجتی با عنوان AirBar رونمایی کرده که با استفاده از آن، می‌توان مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را به لپ‌تاپی مجهز به نمایشگر لمسی تبدیل کرد. Air‌Bar یک گجت مبتنی بر مادون قرمز است که به‌راحتی روی مک‌بوک ایر نصب می‌شود و پس از آن می‌توان نمایشگر این لپ‌تاپ را همچون یک نمایشگر لمسی مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از ایربار کافی است این وسیله را در پایین نمایشگر نصب‌ و سپس کابل آن را از طریق درگاه USB به لپ‌تاپ متصل کرد.

ایربار گیره یا نگه‌دارنده‌ی خاصی ندارد و به‌صورت مغناطیسی به نوار پایین نمایشگر مک‌بوک ایر نصب می‌شود. نصب این گجت تنها نیازمند اتصال کابل USB آن است و نرم‌افزار خاصی برای تکمیل نصب مورد نیاز نیست. برای ساخت این گجت از فناوری zForce AIR کمپانی NeoNode استفاده شده است که با استفاده از آن، لمس با انگشت، دستکش و حتی قلم‌موی نقاشی نیز احساس می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی ایرباری برای استفاده در لپ‌تاپ‌های ویندوزی ۱۵.۶ اینچی با قیمت ۶۹ دلار در بازار دارد و نمونه‌ی مخصوص مک‌بوک ایر در ماه مارس راهی بازار خواهد شد. نئونود اعلام کرده است ایربادهای جدید برای سایر مدل‌های مک‌بوک‌ اپل و پی‌سی‌های ویندوزی از نیمه‌ی اول ۲۰۱۷ راهی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات