نیسان دستیار هوشمند کورتانا را به خودروهایش خواهد آورد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
نیسان به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در روز پنج‌شنبه کنفرانس خبری در نمایشگاه CES 2017 برگزار کند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که نیسان قصد دارد از دستیار هوشمند کورتانا در خودروهایش استفاده کند. این دستیار متعلق به مایکروسافت است و استفاده از کورتانا در خودروهای نیسان به معنی صورت گرفتن توافق میان دو کمپانی بر سر استفاده از این دستیار هوشمند خواهد بود.

به‌تازگی نیسان در صفحه رسمی توییتر خود توییتی منتشر کرده که حاوی یک ویدیو است. طبق این ویدیو، نیسان قصد دارد روز پنج‌شنبه در نمایشگاه CES 2017 حاضر شود و در کنفرانس خبری که خواهد داشت، خبرهای شگفت‌انگیزی برای طرفداران و کاربران محصولاتش به همراه داشته باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که نیسان قصد اعلام چه چیزی را دارد؛ اما انتظار می‌رود روز پنج‌شنبه، کنفرانس خبری این کمپانی برگزار  و از طریق توییتر و یوتیوب پوشش داده شود.

مایکروسافت در طول سال گذشته استفاده از دستیار هوشمند کورتانا در خودروها را بررسی می‌کرده است. این غول نرم‌افزاری، سال ۲۰۱۴ از طرحی رونمایی کرد که طبق آن می‌شد از ویندوز در خودرو استفاده کرد. سال گذشته نیز این طرح با استفاده از دستیار هوشمند کورتانا آزمایش شد.

کمپانی مایکروسافت در حال کار روی طرحی است که بتوان به‌لطف آن دستیار هوشمند کورتانا را در شیشه جلوی اتومبیل قرار داد. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند مکان‌های مختلف را در یک نقشه مجازی مشاهده کند یا در یک رستوران، سفارش غذا بدهد.

کمپانی نیسان در گذشته از یک نسخه مخصوص ویندوز در خودروهایش استفاده می‌کرد تا بتواند رابط کاربری و سیستم منحصر به خود را در اختیار دارندگان خودروهایش قرار دهد. اگر استفاده از کورتانا در خودروهای نیسان به حقیقت بپیوندد، می‌توان مشاهده کرد که ایده‌های مایکروسافت چگونه به حقیقت خواهند پیوست. البته برای مشاهده این موضوع باید تا پنج‌شنبه که کنفرانس خبری نیسان برگزار می‌شود، صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات