ایسر، کروم‌بوک با استانداردهای نظامی ساخت

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
ایسر یک کروم‌بوک ارزان‌قیمت با استانداردهای نظامی و دوام بسیار بالا برای دانشجویان معرفی کرده است.
تبلیغات

محبوبیت کروم‌بوک‌ها بین کاربران و مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجو‌یان باعث شده است شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ نسبت به ساخت کروم‌بوک‌های مختلف اقدام کنند. امروز در CES 2017 کمپانی ایسر از یک کروم‌بوک ۲۲۹ دلاری رونمایی کرده است که با وجود قیمت بسیار پایینی که دارد، بسیار بادوام است. 

کروم‌بوکِ 11N7، جایگاه سرسخت‌ترین کروم‌بوک دنیا را از آن خود کرده است و حتی اگر از دست کاربر به زمین بیافتد، باز هم سالم باقی می‌ماند. ایسر برای ایجاد مقاومت در این لپ‌تاپ از صفحه نمایش، صفحه کلید و لولای بسیار مقاوم بهره برده است. ایسر ادعا می‌کند که اگر کروم‌بوک جدید این شرکت از فاصله‌ی ۱.۲ متری به زمین برخورد کند، اتفاقی برای آن نمی‌افتد. این موضوع باعث شده است 11N7 استاندارد نظامی US MUK-STD-810 را کسب کند و جزو دسته‌ی محصولات نظامی قرار گیرد. 

ایسر مخاطب اصلی کروم‌بوک جدید خود را اساتید، معلم‌ها و دانشجویان تعیین کرده است. در همین راستا باتری کروم‌بوک ایسر می‌تواند تا ۱۲ ساعت شارژدهی داشته باشد. این لپ‌تاپ ۱.۳ کیلوگرم وزن و ۲.۲ سانتی‌متر ضخامت دارد. ایسر می‌گوید کروم‌بوک‌های سری ۱۱ این شرکت امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز خواهند داشت. گوگل پیش‌تر در Google IO اعلام کرده بود که کروم‌بوک‌ها در ماه می امسال چنین قابلیتی را پیدا خواهند کرد.

از جمله مشخصات فنی Chrombook 11 N7 می‌توان به پردازنده‌ی دو هسته‌ای سلرون اینتل، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد. این دستگاه با صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ لمسی یا غیر لمسی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

ایسر زمان عرضه‌ی این محصول برای بازار شمال امریکا را این ماه اعلام کرده و گفته است این محصول در ماه فوریه یعنی یک ماه بعد وارد بازارهای اروپا، خاورمیانه و آسیا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات