جنرال الکتریک از اجاق گاز هوشمند متصل به حسگرهای شرکت نست رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اجاق گازهای هوشمند جنرال الکتریک با کمک حسگرهای دود نست، پیش از سوخت غذا به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.
تبلیغات

جنرال الکتریک (general electric) اخیرا به همکاری به شرکت مطرح نست (Nest) پرداخته است. این شرکت در رویداد CES 2017 اعلام کرده است که در صورت حس دود توسط حسگر‌های نست، اجاق‌های جنرال الکتریک به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود. کاربرانی که اجاق‌‌ گاز‌های هوشمند جنرال الکتریک و حسگر‌های دود نست را در اختیار دارند، از امروز از طریق بروزرسانی منتشرشده می‌توانند از قابلیت جدید مذکور بهره ببرند. 

اجاق گاز هوشمند جنرال الکتریک

همکاری مذکور، اولین همکاری شرکت نست با تولیدکننده‌های اجاق گاز است. بدین ترتیب اجاق گاز‌ها نیز به‌صورت هوشمند و بدون دخالت کاربر کنترل خواهند شد. روش کار بدین صورت است که اگر غذای قرارگرفته در اجاق گاز، بسوزد و تولید دود کند، حسگر نست نصب‌شده در سقف آشپزخانه بلافاصله دود موجود را شناسایی و با ارسال سیگنال مخصوص به اجاق گاز، آن را خاموش می‌کند. در نهایت اپلیکیشن آشپزخانه هوشمند جنرال الکتریک کاربر را از وضع موجود آگاه خواهد کرد.

حسگر نست nest

نست در تلاش است همکاری خود را با شرکت‌های تولیدکننده‌ی اجاق گاز افزایش دهد تا این دسته از قابلیت‌ها را برای کاربران بیشتری به ارمغان بیاورد. سال گذشته شرکت تولیدکننده‌ی لوازم خانگی ویرل‌پول از همکاری خود با نست خبر داد تا در صورتی که اجاق گاز روشن است و کاربر در منزل حضور ندارد، برای وی اخطار مناسب ارسال شود. جن‌اِیر از دیگر سازنده‌های لوازم پخت و پز است که با همکاری نست امکان تعیین قوانین مخصوصی را می‌دهد تا در صورت رسیدن اجاق‌ها به دمای خاصی، اقدام به تنظیم دمای منزل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات