تلویزیون های 4K ال جی به فناوری نانوسل مجهز می‌‌شوند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی از سری جدید تلویزیون‌های Super UHD خود با پنل‌های LCD نانوسل رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت ال‌جی به‌تازگی تلویزیون‌های جدید Super UHD خود برای سال ۲۰۱۷ را در سه مدل SJ8000 ،SJ8500 و SJ9500 معرفی کرد. این تلویزیون‌ها به لطف پنل‌های LCD‌ نانوسل خود، رنگ‌های دقیق‌تر و یکدست‌تری ارائه می‌دهند؛ حتی اگر از زوایای مستقیم در حال تماشای تلویزیون نباشید. پنل‌ نانوسل، طول‌موج‌های گسترده‌ای از نور را جذب می‌کند و به این ترتیب از افکت‌هایی مانند درهم‌آمیختگی رنگ‌ها و پرش تصویر که از پویایی تصویر می‌‌کاهند، جلوگیری می‌کند.

ال‌جی با کمپانی Technicolor نیز وارد همکاری شده‌ است تا از طریق Technicolor Expert Mode و پشتیبانی از Advanced HDR، دقت تصاویر به‌نمایش‌درآمده را بهبود ببخشد. هنگامی که موارد یادشده با Dolby Vision ،HDR10 و پشتیبانی از Hybrid Log Gamma ترکیب شوند، رنگ‌ها با دقت بسیار بالایی به نمایش در‌خواهند‌ آمد.

ال‌جی، صرف‌نظر از نوع فرمت، وعده‌ی به‌کارگیری راهکار پیشرفته‌تری را برای تصویربرداری اچ‌دی‌آر می‌دهد. تمام مجموعه‌‌های نانوسل از قابلیت اچ‌دی‌آر فعال بهره می‌برند؛ قابلیتی‌ که داده‌های اچ‌دی‌‌آر را در هر فریم به ناحیه‌های به‌خصوصی وارد می‌کند، در همین حین، قابلیت ا‌چ‌دی‌آر افکت، کیفیت تصاویر استاندارد را بالا می‌برد.

وجود سیستم‌عامل webOS در تلویزیون‌های جدید ال‌جی، قابلیت نوآورانه‌ای محسوب نمی‌شود؛ با این حال وجود آن می‌تواند تجربه‌ی استفاده از این تلویزیون‌ها را نسبت به نسل پیشین، لذت‌بخش‌تر کند. روی ریموت‌کنترل تلویزیون‌های جدید ال‌جی کلیدی موسوم به مجیک‌لینک وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی خود مانند آمازون و نت‌فلیکس یا جزئیات مربوط به برنامه‌ای که در حال تماشای آن هستید، دسترسی سریع‌تری داشته باشید. چنانچه کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود را از طریق پورت یو‌اس‌بی به این تلویزیون‌ها متصل کنید، می‌توانید محتوای ۳۶۰‌ درجه‌ی واقعیت مجازی را نیز در آن تماشا کنید؛ ضمن آنکه در این حالت امکان زوم آسان‌تر نیز فراهم می‌شود.

در حال حاضر جزئیات زیادی در مورد تلویزیون‌های جدید ال‌جی در دست نیست؛ اما واضح است که مدل SJ9500، پرچم‌دار این سری محسوب می‌شود؛ ضخامت فریم این مدل در باریک‌ترین نقطه به ۶.۸۵ میلی‌متر می‌رسد. در حال حاضر سؤال اصلی این است که کمپانی‌های بزرگ دیگری نظیر سامسونگ و سونی چه برنامه‌ای برای سال ۲۰۱۷ دارند؟ در‌حالی‌که ممکن است پاسخ این سؤال، بهره‌گیری کمپانی‌های یادشده از فناوری‌هایی مانند نانوسل و اکتیو اچ‌دی‌‌آر باشد؛ اما بهتر است تا زمانی که رقبای ال‌جی، برگ برنده‌ی خود را رو می‌کنند، منتظر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات