فلاپی با طعم خلاقیت!

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فلاپی دیسک؛ نسل انتقال‌دهنده قدیم و پدربزرگ فلش مموری‌های امروزی. اگر دیگر آن‌ها برایمان کاربردی نیستند، چرا از آن‌ها برای کارهای خلاقانه دیگر استفاده نکنیم؟
تبلیغات

همه ما نسلی هستیم که یا از فلاپی‌ دیسک استفاده کرده یا حداقل نام آن‌ را شنیده‌ایم. خلاقیت به ما کمک می‌کند تا از وسایل قدیمی و به‌ظاهر بلااستفاده، ابزاری جدید و اختصاصی بسازیم. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ۵ روش جایگزینِ دور انداختن فلاپی‌ دیسک آشنا شویم.

فلاپی خلاقانه گلدان

گلدان‌های زیبا

تنها با استفاده از یک چسب مایع و پنج عدد فلاپی دیسک می‌توانیم گلدان‌هایی زیبا با طرح‌های متنوع خلق و آن را جایگزین گلدان‌های پلاستیکی و قدیمی‌مان کنیم. همچنین استفاده از اره‌مویی، قیچی و ماژیک‌های رنگی (دائمی) در زیباتر کردن و شخصی‌سازی آن نقش مهمی دارد. جالب است بدانیم در همین راستا، یکی از دوستان نیز از آن به‌عنوان نگه‌دارنده لوازم‌التحریر شخصی‌اش استفاده کرده بود.

دفترچه یادداشت یک گیک

با استفاده از دو عدد فلاپی دیسک، یک فنر مخصوص برگه و چند برگ کاغذ می‌توانید به دفترچه یادداشت روزانه‌تان طرحی تازه ببخشید. از مزیت‌های آن جیبی بودن و استحکام آن است. همچنین می‌توانید هر زمان به‌آسانی برگه‌های آن را جایگزین کنید. برای سوراخ کردن فلاپی دیسک متناسب با دورهای فنر، می‌توانید از پانج فلزی، مته‌های کوچک یا حتی میخ‌های ریز استفاده کنید.

کیف دوشی متفاوت

اگر از کهنه‌کاران رایانه‌ای باشید و حدود ۴۰ تا ۵۰ فلاپی ذیسک در دست داشته باشید، کار متفاوت و منحصربه‌فردی را می‌توانید انجام دهید. می‌توانید کیفی مقاوم‌تر و خلاقانه بسازید یا حتی به‌عنوان یک طراح مد حرفه‌ای شناخته شوید! در زیر ویدئویی برای ساخت این کیف ارائه شده است.

فلش مموری مدرن با طعم کلاسیک

این ایده، پیوند دو نسل کاملا متفاوت است. اگر فلش اموری کوچکی دارید و از اینکه کمی بزرگ‌تر شود، ناراحت نمی‌شوید؛ با کمی حوصله و دقت می‌توانید آن را باز کنید و چیپ حافظه را درون فلاپی دیسک جای دهید و همه را شگفت‌زده کنید.

کارهای هنری متفاوت

علاوه بر اینکه با تغییر ساختار فیزیکی فلاپی‌ دیسک می‌توان ابزار جدید خلق کرد، با حفظ اشکال کامل آن نیز می‌توان یک اثر هنری خلق کرد. هنرمندی انگلیسی به نام نیک جنتری (Nick Gentry) موفق به استفاده از فلاپی دیسک در صنعت هنر اجتماعی از دورریزها شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات