تماشا کنید: کیوتو زیر بارش سنگین برف

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
کشور ژاپن در سال جاری میلادی شاهد سرمای شدید و البته بارش سنگین برف بوده که نمایشی دلفریبی از مناظر زیبای شهر کیوتو را رقم زده است.
تبلیغات

شهر «کیوتو» (Kyoto) دست کم برای هزار سال به‌عنوان پایتخت کشور ژاپن شناخته می‌شد، از سوی دیگر این شهر به مناظر زیبا و چشم‌نوازش می‌بالد که باعث شهرت آن در نزد گردشگرانی از اقصی نقاط جهان شده‌اند. اگرچه بیشتر مردم دنیا فصل شکفتن شکوفه‌های گیلاس را خالق زیباترین مناظر این شهر می‌دانند، اما بارش سنگین برف در سال جدید میلادی، این شهر را غرق رنگی کمیاب و دلپذیر کرده و آن را به شکل و شمایلی جدید به نمایش گذاشته است.

در طول سال جاری میلادی کیوتو در مقایسه با فصل زمستان سال قبل، روزهای سردتری را تجربه کرد، به‌طوری که دمای هوا به صفر درجه رسید و به دنبال آن کیوتو به سرزمین عجایب سفیدرنگی مبدل شده که بیننده را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

میانگین دمای هوای کیوتو در ماه ژانویه معمولاً ۵ درجه سانتی‌گراد است و در نتیجه با این سرمای بی‌سابقه و به دنبال آن بارش برف سنگین، بسیاری از مردم شهر دست به دوربین شدند تا زیبایی‌های این شهر را در قالبی جدید ثبت و ضبط کنند.

عکاسی از بارش سنگین برف در شهر کیوتو ژاپن

کیوتو که از قضا یکی از بزرگ‌ترین مکان‌هایی است که از سوی سازمان «یونسکو» به‌عنوان میراث جهانی معرفی شده است، در روزهای اخیر و با این بارش سنگین، یکسره سفیدپوش شده است و واقعاً به بهشتی دل‌فریب برای عکاسانی مبدل شده که دوست دارند این شهر را با حال و هوای این روزهایش به مردم نشان دهند. 

بارش برف در ژاپن

در این میان مکان‌هایی همچون «جنگل بامبوی آراشیاما»، «منطقه‌ی گیون» (Gion) و گیشاها، «Golden Pavillion»، «پارک نارا» و دیگر معابد و مکان‌های دیدنی کیوتو به طرزی عجیب، دوست‌داشتنی و البته آرام و صلح‌آمیز به نظر می‌رسند.

در ادامه زیباترین تصاویر ثبت‌شده از کیوتوی برفی را برای شما عزیزان گلچین کردیم که امیدواریم از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

نظر شما در مورد این مناظر برفی چیست؟ بارش برف حال و هوای شهر شما را هم دگرگون کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات