اسپرینت 33 درصد از سرویس استریم Tidal را خرید

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپراتور مخابراتی اسپرینت نیز در رقابت برای در اختیار داشتن کانال‌های انتشار محتوا، ۳۳ درصد از سرویس استریم موسیقی تایدل را تصاحب کرد.
تبلیغات

اسپرینت اعلام کرد که ۳۳ درصد از سرویس استریم موسیقی تایدل را تصاحب کرده است. تایدل سرویس استریم موسیقی است که توسط هنرمندی با نام Jay Z تأسیس شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اسپرینت، همکاری با تایدل یک شراکت خوب است که از طریق آن مشترکان اسپرینت می‌توانند به‌صورت نامحدود به تمام آرشیو موسیقی Jay Z دسترسی داشته باشند. اسپرینت پیش از این در آوریل ۲۰۱۵، ضمن تأیید انجام مذاکرات با تایدل به این نکته اشاره کرده بود که هنوز زمان سرمایه‌گذاری مالی فرا نرسیده است.

هنوز جزئیات همکاری تایدل و اسپرینت منتشر نشده است و مشخص نیست اسپرینت در قبال دریافت ۳۳ درصد از کمپانی چه میزان هزینه کرده است و کاربران اسپرینت چگونه به این سرویس دسترسی خواهند داشت. یکی از احتمالات مطرح‌شده، نصب اپلیکیشن تایدل روی گوشی‌های هوشمندی است که به‌صورت قراردادی توسط اسپرینت عرضه می‌شوند. به نظر می‌رسد هنرمندانی که در تایدل فعالیت می‌کنند، محتوایی‌ را به‌صورت اختصاصی برای مشترکان اسپرینت تولید خواهند کرد. ارائه‌ی محتوای اختصاصی سیاستی است که این سرویس استریم را از رقبا منفک کرده است؛ البته اپل نیز در سرویس استریم اپل موزیک از این استراتژی استفاده می‌کند.

چند روز پیش و پس از اعلام خبر تصاحب ۳۳ درصد از سهام تایدل توسط اسپرینت، گزارشی منتشر شده بود که نشان از بزرگنمایی تایدل در اعلام مشترکان این سرویس داشت. برای مثال در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی تایدل با انتشار گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳ میلیون مشترک دارد، حال آنکه بنا برشنیده‌ها، تعداد حساب‌های کاربری فعال‌شده‌ی این سرویس قریب به ۱.۲ میلیون عدد است و تایدل تنها ۸۵۰ هزار مشترک دارد. با استناد بر همین اسناد، تایدل در اکتبر سال ۲۰۱۶ قریب به ۱.۱ میلیون کاربر داشته، این در حالی است که تعداد مشترکان اسپاتیفای ۴۰ میلیون و اپل موزیک بیش از ۲۰ میلیون نفر گزارش شده است.

Jay Z در رابطه با همکاری اسپرینت این‌چنین اظهار نظر کرده است:

اسپرینت نیز رویکرد انقلابی ما در قبال حوزه‌ی جدید و نوآورانه را دنبال خواهد کرد تا از این طریق، هنرمندان بتوانند بدون واسطه با دنبال‌کنندگان خود در ارتباط باشند.

مارسلو کلاوره، مدیرعامل اسپرینت که به هیئت مدیره‌ی تایدل اضافه خواهد شد، در خصوص تصاحب ۳۳ درصد از این سرویس استریم موسیقی چنین گفت:

اشتیاق و تعهدی که تایدل در سرویس خود به کاربرانش ارائه می‌دهد، اسپرینت را قادر می‌کند پیشنهاد دسترسی به محتوای غنی را به کاربرانش پیشکش کند و تجربه‌ی جدیدی در اختیار مشترکان این اپراتور قرار دهد.

به نظر شما چرا اپراتورهای مخابراتی در پی تصاحب کمپانی‌های بزرگ تولید محتوا هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات