جذاب ترین موتورسیکلت‌ های 2016

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سال ۲۰۱۶ را می‌توان سال اتفاقات بزرگ در صنعت موتورسیکلت نامید. در این مقاله قصد داریم موتورسیکلت‌های برجسته سال گذشته را معرفی کنیم.
تبلیغات

سال گذشته اتفاقات بسیاری در صنعت موتورسیکلت‌سازی افتاد و پیشرفت‌های عجیب و شگفت‌انگیزی در این صنعت رخ داد. موتورسیکلت‌های بسیاری معرفی شد که بسیاری از آن‌ها پیشرفته و بعضی هم عجیب و غریب بودند. به همین دلیل قصد داریم عجیب‌ترین، آینده‌نگرانه ترین و رام نشدنی‌ترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۶ را معرفی نماییم.

عجیب‌ترین‌ها

Lazareth LM847

Lazareth LM847

برای صدمین سالگرد قانون ظالمانه کشور فرانسه در مورد ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های بالای ۱۰۰ اسب بخار، لودویک لازارت با استفاده از موتور ۴.۷ لیتری مازراتی، هیولایی با قدرت ۴۷۰ اسب بخار ساخته است. چهار کمک‌فنر بازوی نوسانی، ترمزهای نصب‌شده روی رینگ، سیستم تعلیق (HCS (hub center steering دوگانه و بسیاری از ویژگی‌های عجیب دیگر این موتورسیکلت باعث شده‌اند با وجود بیش از ده ماه از معرفی آن، هنوز هم باور وجود چنین هیولایی برایمان واقعا سخت باشد.

EsCargo

EsCargo

اسکار فلبرگ دانشجوی استرالیایی، نسخه الکتریکی کانسپت آلمانی موتور باری را ساخته است. این موتورسیکلت توانایی حمل ۱۵۰ کیلوگرم بار دارد. برای فرمان هم از سیستم Double knuckle steering system) DKS) استفاده شده است تا موتور سوار بتواند چرخ جلو را - که در فاصله‌ی یک متری از راننده قرار دارد - بچرخاند. این سیستم فرمان یکی از عجیب‌ترین سیستم‌های کنترلی است که در این چند سال توسعه یافته است.

Terracraft

Terracraft

تِکزان جیمز سال‌ها روی طرح موتورسیکلت سه چرخه خود کار کرد تا بالاخره امسال توانست آن را به اتمام برساند و آماده‌ی فروش کند. در این سه چرخه از سنسور‌های پیشرفته و ماژول کنترل توانمندی به‌عنوان کمک‌راننده که ۱۰۰۰ بار در ثانیه زاویه خمیدگی چرخ‌های جلو را برای رانندگی بهتر محاسبه می‌کند، استفاده شده است. به گفته‌ی تکزان، حس رانندگی با موتورسیکلت وی مشابه کنترل سیستم فرمان و تعلیق جلو توسط موجودی زنده است. البته در حال حاضر حداکثر زاویه‌ای که این سیستم پشتیبانی می‌کند، ۳۰ درجه است.

Taurus 2*2

Taurus 2x2

موتورسیکلت تاروس، تاشو است و می‌توانید آن را در صندوق عقب خودرو قرار دهید. لاستیک‌های بزرگ، باعث می‌شوند Taurus به‌راحتی روی آب حرکت کند. این موتورسیکلت روسی با دو چرخ محرک، می‌تواند بدون مشکل در محیط‌های صعب‌العبور و گلی مانند تابستان جنگل‌های منطقه‌ی سیبری، حرکت کند.

آینده نگرترین‌ها

MotoInno TS3

MotoInno TS3

موتورسیکلت استرالیایی MotoInno به سیستم تعلیق front-end مجهز شده است و به‌واسطه‌ی استفاده از سیستم ترمز و فرمان پیشرفته‌ی HCS، اکنون از وزن سبک‌تر و واکنش سریع‌تر در پیچ‌ها نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها بهره می‌برد.

Thrustcycle self-balancing GyroCycle

Thrustcycle self-balancing GyroCycle

طی یک قرن گذشته، موتورسیکلت‌ها به خاطر برتری نسبی که نسبت به اسب‌ها داشتند کم‌کم جای خود را میان مردم باز کردند. با این وجود موتورسیکلت‌ها هنوز هم یک مشکل اساسی دارند و آن عدم تعادل در سرعت‌های اندک است؛ GyroCycle با هدف حل این مشکل طراحی شده است. این موتورسیکلت با استفاده از یک ژیروسکوپ بزرگ مانع کج شدن و افتادن موتور حتی زمانی که ساکن است، می‌شود. این ویژگی باعث به حداقل رسیدن اتفاقات و تصادفات در موتورسیکلت‌ها می‌شود.

موتورسیکلت‌های Airbus و Divergent که با استفاده از چاپگر سه بعدی ساخته شده‌اند

Airbus and Divergent's 3D printed motorcycles

چاپگرهای سه‌بعدی باعث ساده و کم‌هزینه شدن ساخت طرح‌های پیچیده‌ای شده‌اند که قبلا پیاده‌سازی آن‌ها بسیار سخت و هزینه‌بر بود. امسال دو شرکت ایرباس و دایورجنت موتورسیکلت‌هایی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته‌اند. درحالی‌که اولویت ایرباس سادگی، سبکی و الکتریکی بودن موتورسیکلت بوده است، (تصویر بالا) دایورجنت پیچیدگی بیشتر بدنه و درون‌سوز بودن موتور را مدنظر قرار داده است (تصویر پایین).

Airbus and Divergent's 3D printed motorcycles

وحشی‌ترین‌ها

Bottpower XR1R

Bottpower XR1R

شرکت اسپانیایی بات پاور، Buell XB12 را که نماد موتورسیکلت‌های جاده‌ای و نیمه سنگین آمریکایی بود، به موتورسیکلتی با وزن کمتر از ۱۵۰ کیلوگرم و قدرت بیشتر از ۱۵۰ اسب بخار تبدیل کرد. این شرکت در XR1R از پیشرانه‌ی توانمند ۱۲۰۰ سی‌سی هارلی استفاده کرده است.

Spirit GP-R

Spirit GP-R

شرکت انگلیسی اسپیرت (Spirit) در ماه نوامبر یکی از خبرسازترین اتفاقات دنیای موتورسیکلت را با معرفی GP-R رقم زد. موتورسیکلت جاده‌ای که از نظر مشخصات فنی، کاملا شبیه موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای کلاس Moto2 بود. GP-R فقط ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد و پیشرانه‌ی آن نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی Triumph Daytona است که حجمی برابر ۷۴۹ سی‌سی و قدرت ۱۸۰ اسب بخار دارد. این موتورسیکلت بدنه‌ای در حد کلاس GP دارد. ویژگی‌های دیگر GP-R، داشتن ECU ساخت موتک و تکنولوژی ارتباطی 4G است. سال بعد در سری مسابقات Supersport، این موتورسیکلت جاده‌ای-مسابقه‌ای، خود را در عمل نشان خواهد داد.

Kawasaki H2

Kawasaki H2

لیست برترین موتورسیکلت‌ها بدون Kawasaki H2 تکمیل نمی‌شود. از بدنه‌ی صیقلی‌ گرفته تا پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ سی‌سی سوپرشارژ با قدرت بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار، باعث می‌شوند که همیشه H2 در لیست بهترین‌ها باشد. البته این موتورسیکلت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد؛ ولی یک سال طول کشید تا عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات