سرمایه گذاری 3.1 میلیارد دلاری هیوندای کیا در کارخانه های خود در آمریکا

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هیوندای قصد دارد تا ۵ سال آینده، مبلغ ۳.۱ میلیارد دلار در کارخانه‌های خود در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

گروه خودروسازی هیوندای کیا به‌منظور در امان ماندن از انتقادات رئیس جمهور جدید آمریکا (دونالد ترامپ)، به جرگه‌ی دیگر خودروسازانی چون فورد، جنرال‌موتورز و فیات‌کرایسلر، برای سرمایه‌گذاری در کارخانه‌‌‌های تولیدی خود در کشور آمریکا پیوست. بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، هیوندای‌موتور، شرکت مادر برند‌های هیوندای و کیا، اعلام کرد تا ۵ سال آتی، سرمایه‌گذاری خود در کشور آمریکا را تا ۵۰ درصد (۳.۱۱ میلیارد دلار) افزایش خواهد داد.

هیوندای اعلام کرد این تصمیم تحت فشار انتخاب رئیس جمهور جدید ایالات متحده نبوده است. کارخانه‌ی مکزیک، به تولید خودروهای سایز کوچک مشغول است. ذائقه‌ی مشتریان به سمت خودروهای بزرگ‌تری همچون کراس‌اوورها و شاسی‌بلند‌ها تغییر یافته است؛ چیزی که هیوندای در آن ضعف دارد. ماه گذشته، دیو زوکوفسکی مدیر‌عامل بخش آمریکای شمالی هیوندای‌موتور به دلیل عدم‌ دستیابی به اهداف فروش، اخراج شد. کارخانه‌ی مکزیک برای ساخت ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال برنامه‌ریزی شده‌ بود. اما امروز، سخنگوی این شرکت اعلام کرد این برنامه تغییر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری ۳.۱ میلیارد دلاری به‌منظور تجهیز کارخانه‌های کشور آمریکا و حمایت از بخش تحقیق‌ و توسعه‌ی فناوری خودروهای خودران انجام می‌گیرد. چانگ جین هنگ، مدیر‌عامل گروه هیوندای‌موتور در این خصوص گفت این شرکت به دنبال احداث کارخانه‌ی جدید در کشور آمریکا است تا خودروهای شاسی‌بلند پرطرفدار و لوکسی از برندی همچون جنسیس تولید کنند. عملی‌ شدن این تصمیم وابسته به این موضوع است که آیا با آغاز فعالیت ترامپ، باز هم تقاضای بازار ایالات متحده برای خودروهای هیوندای و کیا افزایش خواهد یافت.

توییت تهدیدآمیز منتشرشده از سوی ترامپ مبنی بر اجبار خودروسازان به انتقال سایت‌های تولیدی خود به خاک ایالات متحده، دلیل اصلی سرمایه‌گذاری هیوندای نیست و ظاهرا پیش از این در دستور کار این خودروساز قرار گرفته بود. با این حال خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که نسبت تعداد خودروهای تولیدشده‌ی برند‌های هیوندای و کیا در داخل آمریکا به آمار فروش آن‌ها، اندک است. این آمار در کنار گفته‌های ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه گمرک خودروهای تولیدی در مکزیک تا ۳۵ درصد، قطعا در استراتژی و تصمیمات آینده‌ی گروه خودروسازی هیوندای-کیا تأثیر بسزایی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات