ال جی 70 ساله شد

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
از صنعت پلاستیک‌ تا دومین شرکت بزرگ کره جنوبی؛ در این گزارش نیم نگاهی به جشن ۷۰ سالگی ال‌جی خواهیم داشت.
تبلیغات

ال‌جی در سال ۱۹۴۷ فعالیت خود را از سطوح پایین صنعت پلاستیک‌ شروع کرد و اکنون پس از ۷۰ سال، دومین شرکت خوشه‌ای (فعال در چندین زمینه) غول‌آسای کره جنوبی به شمار می‌رود. اما همانند رقیب دیرینه‌اش سامسونگ، سال ۲۰۱۶ سهم ال‌جی در بازار با تهدیدهایی روبرو شد. تهدیدهایی که ناشی از عدم استقبال بازار از ال‌جی جی ۵ ماژولار و مشکل بوت شدن مکرر دیگر گوشی‌های کمپانی بود.

lg-plastics

این هفته در  جلسه هیئت‌ مدیره ال جی در کره جنوبی، کو بون مو رئیس و مدیرعامل ال‌جی، اولویت‌های سال ۲۰۱۷ را ترسیم کرد که بازسازی هسته‌ی اصلی کسب و کار و یافتن شیوه‌های جدید ترقی از مهم‌ترین این اولویت‌ها بودند. ماهیت دقیق این بازسازی مورد بحث قرار نگرفت؛ اما بخش موبایل ال‌جی الکترونیکس هم‌اکنون از شکست جی ۵ درس گرفته و در پی اعمال این بازسازی است.

خوشبختانه پرچم‌دار دوم این شرکت در سال ۲۰۱۶ یعنی V20 در هفته‌های ابتدایی با استقبالی دو برابر نسل پیشین، V10 روبه‌رو شد. با اینکه تا این لحظه عملکرد فروش آن دقیقاً مشخص نیست، اما آنچه واضح است، ماجرای گلکسی نوت ۷ به فروش V20 در ماه‌های پایانی ۲۰۱۶ کمک زیادی کرده است. البته کو بون مو جزئیات کمی از شیوه‌ی جدید پیشرفت عنوان کرد. وی گفت:

برای مقابله با مشکلاتی که بازار جهانی ما را مختل کرده‌اند، باید در سال پیش رو بیشتر بر نوآوری و ابداع تمرکز کنیم.

البته انتظار می‌رود که وی به دنبال ابداعات جدیدی نظیر طراحی ماژولار - که ضربه‌ی زیادی به ال‌جی وارد کرد - نباشد.

lg-v20

ال‌جی همچنین همکاری با جنرال موتورز برای ساخت قطعات شورلت بولت ای‌وی و همچنین ساخت پنل ال‌سی‌دی برای تلویزیون و اسمارت‌فون‌ها را دستور کار دارد.

Chevy-Bolt-EV

محصولات شیمیایی، نیمه‌رساناها، لوازم خانگی و باتری‌ها از دیگر زمینه‌های فعالیت چشم‌بادامی‌ها به شمار می‌روند. سرمایه‌گذاری عمده در صنعت ارتباطات و حتی فعالیت در زمینه‌ی علوم زیستی، بهداشت و درمان و همچنین پزشکی از جمله دیگر مواردی هستند که ال‌جی در حال افزایش فعالیت خود در این زمینه‌ها است.

lg-home-appliances

شاید تقاضای گسترش ابداعات از چنین واحدهای متنوعی، ظاهرسازی به نظر بیاید؛ اما در نهایت به نظر می‌رسد سیاست کاهش هزینه توسط تسهیل‌ فعالیت‌ها که در سال ۲۰۱۶ در بخش ال‌جی الکترونیکس اعمال شد، به دیگر بخش‌ها نیز سرایت کند.

برای شرکتی که از صنعت پلاستیک‌ به دومین کمپانی بزرگ کره جنوبی تبدیل شده است، به نظر می‌رسد قدرت انطباق با تغییرات جدید یکی از خصوصیات اصلی آن‌ به شمار بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات