تقاضا برای حسگر تصویر CMOS افزایش یافت

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طبق گزارش‌ها، به‌ لطف رشد استفاده از ترکیب دوربین دوگانه در تلفن‌های هوشمند، تقاضا برای تولید حسگر تصویر CMOS در حال افزایش است.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌ DigiTimes، انتظار می‌رود تقاضا برای تولید حسگرهای تصویر CMOS افزایش یابد. در این گزارش‌ها به درخواست‌ برای تولید بیشتر قطعات بالارده اشاره شده است.

علت بالا رفتن تقاضا، افزایش محبوبیت ترکیب دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند است که برای مثال می‌توان به آیفون 7 پلاس، ال‌جی جی 5 و هواوی پی 9 اشاره کرد. در کنار گوشی‌های هوشمند، حسگر تصویر CMOS در صنعت خودروسازی و دوربین‌های امنیتی نیز استفاده می‌شود، اما  میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند بیشتر است.

با در نظر گرفتن گزارش منتشرشده، ۷۰ درصد از حسگرهای ساخته‌شده برای تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود. با وجود اینکه رشد استفاده از ترکیب دوربین دوگانه در تلفن‌های هوشمند بسیار کند است، اما می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده دوربین دوگانه به یک استاندارد برای محصولات بالارده و حتی پایین‌رده تبدیل شود.

افزایش تقاضا فشار زیادی به تولیدکنندگان حسگر تصویر CMOS وارد کرده است، زیرا از عهده تأمین تقاضاها برنمی‌آیند. اما از نظر سازندگان دوربین که این حسگر را نیز تولید می‌کنند، خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است؛ زیرا می‌توانند به کسب‌وکار و تحقیقاتشان رونق بیشتری دهند و درنتیجه شاهد مدل‌های بهتر و ارزان‌تری از این حسگر در آینده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات