نتفلیکس در سه ماهه گذشته ۷ میلیون کاربر جدید جذب کرد

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس در گزارش مالی که به‌تازگی منتشر کرده، گفته است که قصد دارد با ۶ میلیارد بودجه، ۱۰۰۰ ساعت محتوای اختصاصی برای سال ۲۰۱۷ تولید کند.
تبلیغات

دو نکته برای آینده نتفلیکس کاملا مشخص شده است. نکته اول این است که رشد بیشتر این کمپانی در خارج از محدوده آمریکای شمالی است و باید در نقاط دیگر دنیا نیز حضور پررنگی داشته باشد و نکته دوم، تولید محتوای اختصاصی است تا بتواند کاربران و علاقه‌مندان بیشتری به سمت خود جذب کند.

دیروز نتفلیکس گزارش مالی خود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که در آن می‌توان ارزش هر دو نکته کلیدی را مشاهده کرد. این کمپانی توانسته است در سه‌ماهه گذشته به مشترکان خود ۷.۰۴ میلیون کاربر جدید اضافه کند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. نتفلیکس در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ تنها توانسته بود ۵.۵۹ میلیون کاربر جدید جذب کند.

جالب است بدانید که ۵.۱۲ میلیون نفر از این مشترکان جدید در خارج از مرزهای ایالات‌متحده آمریکا به نتفلیکس دسترسی دارند. در کنار رشد آمار مشترکان، میزان درآمد کمپانی نیز در سه‌ماهه گذشته به رقم ۲.۴۸ میلیارد دلار رسیده است که چیزی در حدود ۳۶ درصد بیشتر از میزان درآمد نتفلیکس در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۵ است.

سهام نتفلیکس با رسیدن به ۱۳۳ دلار توانسته است به بالاترین حد خود تاکنون برسد. همین امر افرادی زیادی را به خرید سهام این کمپانی راغب می‌کند؛ زیرا آن‌ها به آینده نتفلیکس امیدوار هستند و تخمین می‌زنند که ارزش سهام این کمپانی در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

در اکتبر سال گذشته، نتفلیکس اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰۰ ساعت برنامه اختصاصی در سال ۲۰۱۷ تولید کند که ۶۰۰ ساعت از آنچه در سال ۲۰۱۶ تولید شد، بیشتر است. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که ساخت محتوای مورد نیاز برای سال ۲۰۱۷ به بودجه ۶ میلیارد دلاری نیاز دارد.

این میزان تقریبا یک میلیارد دلار از آنچه نتفلیکس برای تهیه محتوا در سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته بود، بیشتر است که نشان می‌دهد نتفلیکس شناخت بهتری در تولید محتوا و سلیقه کاربران خود پیدا کرده است و قصد دارد با افزایش ۱۶ درصد به بودجه‌اش، به تولید ۱۰۰۰ ساعت محتوا برسد. جالب است بدانید در حال حاضر تنها ESPN نسبت به نتفلیکس بودجه بیشتری به تولید محتوا اختصاص داده است.

کمپانی نتفلیکس در گزارش خود گفته است که این کمپانی از سال ۲۰۱۳ تولید محتوای اختصاصی را شروع کرده است و در عرض ۴ سال توانسته به کیفیتی در تولید محتوا برسد که ۵ مورد از ساخته‌های نتفلیکس در میان ۱۰ سریال تلویزیونی باشند که بیشترین جستجوی اینترنتی در سال ۲۰۱۶ را داشتند. این کمپانی همچنین در مورد رقبای خود نیز تخمین زده است که BBC و HBO با گسترش فعالیتشان می‌توانند رقبای سختی برای نتفلیکس باشند؛ البته این رقابت برای نتفلیکس، چالش‌ها و فرصت‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات