فیت بیت در پی تصاحب Jawbone بوده است

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان گفتگوهای فیت بیت با Jawbone برای حل نزاع پتنتی، فیت بیت گفتگوهایی نیز برای تصاحب این کمپانی انجام داده است.
تبلیغات

در آستانه‌ی توافق بین فیت بیت و جاوبون، این دو کمپانی گفتگوهایی را نیز انجام داده‌‌اند تا طی آن شرایط را برای تصاحب جاوبون توسط فیت بیت بررسی کنند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، گفتگوهای مربوط به تصاحب جاوبون به شکست انجامیده و از این‌رو این کمپانی در پی جذب سرمایه به‌منظور ادامه‌ی حیات خود به‌عنوان یک کمپانی مستقل است.

به گزارش فایننشال تایمز، گفتگوهای مربوط به ادغام در مراحل اولیه به شکست انجامیده و دلیل آن نیز پیشنهاد مالی فیت بیت برای تصاحب این کمپانی فعال در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی بوده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که مبلغ پیشنهادی فیت بیت درصدی از ارزش سال پیش کمپانی است که بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. جاوبون سال گذشته پس از جذب سرمایه‌ای ۱۶۵ میلیون دلاری بیش از ۱.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

حال که احتمال تصاحب کمپانی Jawbone مطرح نیست، این کمپانی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای عملکرد مالی خود در آینده داشته باشد. این کمپانی فشارهای زیادی را از بیرون و همچنین سرمایه‌گذاران تحمل می‌کند. BlackRock به‌عنوان یکی از کمپانی‌هایی که ۳۰۰ میلیون دلار در Jawbone سرمایه‌گذاری کرده، به‌شدت در پی فروش این کمپانی است.

با توجه به اخبار منتشرشده در رابطه با عدم توافق فیت بیت و جاوبون برای ادغام، به نظر می‌رسد جاوبون در پی جذب سرمایه از طرف موسسه یا یک نهاد سرمایه‌گذاری است که تاکنون نامی از آن به میان نیامده است.

در صورتی که فیت بیت جاوبون را تصاحب می‌کرد، این خرید را نیز باید به‌عنوان قدمی دیگر در راستای استحکام بنیان فیت بیت در دنیای گجت‌های پوشیدنی خواند. فیت بیت در هفته‌ی جاری، کمپانی اروپایی Vector، فعال در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند را نیز در اختیار گرفته است. همچنین این کمپانی اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، پبل را نیز تصاحب کرد که به معنای پایان تولید محصولات با برند پبل بود.

در طول یک سال اخیر دو کمپانی فیت بیت و جاوبون شکایت‌های متعددی علیه یکدیگر، با اتهاماتی نظیر زیر پا گذاشتن پتنت و سرقت اطلاعات سری مطرح کرده‌ بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات