نگاهی به نمایشگر دیجیتالی جدید فورد جی تی

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تمامی خودروهای جی‌تی جدید فورد، به‌جای مجموعه‌ای ثابت از گیج‌های آنالوگ, دکمه‌ها و دستگیره‌ها، از یک نمایشگر دیجیتالی جدید ۱۰ اینچی عریض بهره می‌برند.
تبلیغات

نمایشگر دیجیتالی جدید فورد جی‌تی به‌منظور دسترسی سریع و آسان راننده به اطلاعات اساسی بر مبنای ۵ حالت مخصوص رانندگی ساخته شده است (Normal ،Wet ،Sport ،Track و V-Max).

جمال حمیدی، مهندس ارشد واحد عملکرد فورد می‌گوید: «تمرکز و توجه راننده با وجود چنین عملکردی کلیدی است. ما جی‌تی را با یک نمایشگر دیجیتالی شفاف طراحی کرده‌ایم که بر حسب حالت رانندگی، به طریقی که برای راننده مهم جلوه کند و قابل استفاده باشد، تغییر ‌می‌کند.»

به‌منظور آزمودن طراحی اولیه، اسکات مکسول برنده‌ی مسابقات لمانز به آزمایشگاه شبیه‌سازی فورد جی‌تی دعوت شد تا به مهندسان بازخوردش را ارائه کند. ماکسول کسی بود که برای فراهم شدن دید محیطی بیشتر، پیشنهاد تغییر سرعت‌سنج را به یک نمای گسترده از محدوده‌ی قرمز رنگ دور موتور، ارائه داد.

۵ حالت مختلف رانندگی به‌سادگی از طریق کنترل‌های تعبیه‌شده روی فرمان قابل دستیابی هستند که به راننده اجازه می‌دهند در تمام مدت، دید خود را بر جاده و دست‌هایش را روی غربیلک فرمان نگه دارد.

در حالت عادی (Normal)، تم طراحی ساده است: یک کیلومترشمار در وسط، انتخاب دنده در سمت راست و نمایش‌دهنده‌های سوخت و دما در سمت چپ قسمت بالا. محدوده‌ی ۳ تا ۷ هزار دور در دقیقه، در قسمت بالای نمایشگر غالب است. حالت مرطوب (Wet) از یک تم آبی و یک مفهوم «زمینه‌ی خیس» استفاده می‌کند، به طوری که گرافیک زیر کیلومترشمار، وضعیت درخشش آسفالت خیس را تداعی می‌کند تا حالتی که خودرو در آن قرار دارد و شرایط بیرونی را به راننده یادآوری کند.

برای حالت ورزشی (Sport)، مهم‌ترین چیز اولویت اطلاعات است. شما انتخاب دنده را در مقابل خود در وسط دارید، با نمایش کمتر برجسته‌ی کیلومترشمار در سمت راست. حالت جاده (Track) شامل ترکیبی از پس‌زمینه‌ی سیاه با متن و گرافیک خوانا و روشن است، در حالی که یک تم بصری قرمز بر کل نمایشگر حاکم است.

و در نهایت، حالت V-Max از یک صفحه نمایش کاملاً متفاوت بهره می‌گیرد: با یک کیلومترشمار بزرگ در مرکز، نشانگر دمای مایع‌ خنک‌کننده، فشار روغن، دمای روغن و تقویت توربو در سمت راست و سطح سوخت در قسمت بالا سمت چپ.

مهندس سرپرست جی‌تی، نیک ترزس، می‌گوید: «ما زمان زیادی صرف درست به انجام رساندن این مقوله کردیم. نتیجه ساده است، اما دستیابی به سادگیِ تمام و کمال می‌تواند یک چالش باشد.»

طبق گفته‌ی فورد، جی‌تی‌های جدید تنها خودروهای با نمایشگر تمام‌دیجیتالی نخواهند بود؛ چرا که خودروهای آینده‌ی فورد نیز این ویژگی را خواهند داشت.

دانلود 360P | دانلود 720P

دانلود 360P | دانلود 720P

نمایشگر دیجیتالی جدید فورد جی‌تی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات