داغ ترین معاملات eBay در سال 2016

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
لیستی از گران‌قیمت‌ترین معاملات بازارچه آنلاین eBay منتشر شد؛ از لامبورگینی اونتادور تا کیف چرم تمساح.
تبلیغات

به احتمال زیاد اسم این سایت خرید و فروش اینترنتی به گوشتان خورده است؛ eBay. شاید این را هم شنیده باشید که بنیان‌گذار این شرکت یک فرد ایرانی‌الاصل به اسم پی‌یر امیدیار (Pierre Omidyar) ساکن آمریکا است و جزو ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود. اولین محصولی که امیدیار در eBay برای فروش قرار داد یک لیزر اشاره‌گر شکسته و بی‌مصرف بود که در کمال تعجب به فروش رسید.

مقاله‌های مرتبط:

حال کار به جایی رسیده است که محصولات گران‌قیمتی همچون جت‌های شخصی و حتی شهرها نیز در آن معامله می‌شوند. در چنین فروشگاه‌های بزرگی که همه‌ی افراد قادر به خرید و فروش محصولات خود هستند، اشخاص متمول و کلکسیونرها نیز حضور فعالی دارند و به دنبال اجناس خاص می‌گردند. اکنون این کمپانی بزرگ لیستی از گران‌قیمت‌ترین اجناس ۲۰۱۶ را که در این بازارچه آنلاین معامله شده، منتشر کرده است تا هیبت خود را به رخ همگان بکشد. گران‌قیمت‌ترین محصولات فروخته‌شده‌ی سال ۲۰۱۶ در eBay به‌صورت ذیل است:

یک وعده نهار با وارِن بافِت ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار:

Warren-Buffett

وارِن بافِت (Warren Buffett) آمریکایی، یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود که در طی سال‌های اخیر همواره در بین ۵ فرد ثروتمند جهان قرار گرفته و طبق رنکینگ سالانه‌ی مجله‌ی فوربز، سال ۲۰۱۶ با ثروتی بالغ بر ۶۰.۸ میلیارد دلار پس از بیل گیتس و آمانسیو اورتِگا، میلیاردرهای آمریکایی و اسپانیایی در مقام سوم این جایگاه قرار گرفته است. بافِت با اندیشه‌های جذاب و عجیب خود همواره خبرساز می‌شود. وی با حراج یک وعده نهار از طریق ای‌بی و اهدای این هزینه به امور خیره از سال ۲۰۰۳ تابه‌حال حدود ۲۳ میلیون دلار از همین طریق کسب کرده است و امسال نیز بالاترین معامله‌ی این بازارچه را با قیمت سرسام آور ۳.۴۵ میلیون دلار رقم زد. هزینه‌ای که تنها برای صرف یک وعده نهار با وی توسط یک فرد ناشناس پرداخت شده است.

لامبورگینی اَوِنتادور ۶۵۹ هزار و ۸۰۰ دلار

Lamborghini-Aventador

لامبورگینی اَوِنتادور (Lamborghini Aventador) یکی از زیباترین و گران‌قیمت‌ترین محصولات عرصه‌ی خودرو به شمار می‌رود. این خودرو تنها ۹۳۱ مایل (۱۵۰۰ کیلومتر) کار کرده بود و یکی از تنها ۱۸۶ لامبورگینی اونتادور SV در ایالات متحده به شمار می‌رفت. اونتادور اس‌وی دارای موتور V12، قدرتی بالغ بر ۷۴۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

بیل مکانیکی کیوبوتا مدل 2014 KX080 با قیمت ۸۵ هزار دلار

Kubota

شاید با طول ۶.۵ و ارتفاع ۲.۵ متری یکی از بزرگترین محصولات فروخته‌شده‌ی امسال در ای‌بی باشد. سیستم هیدرولیکی این بیل مکانیکی چرخ‌زنجیری، ۷۲ لیتر بر دقیقه گنجایش و موتور آن حدود ۶۷ اسب بخار قدرت دارد.

ساعت مچی پتک فیلیپ ۶۴ هزار و ۹۹۵ دلار

Patek-Philippe-watch

شاید ساعت‌های سویسی از گران‌قیمت‌ترین‌های جهان باشند. کمپانی پَتِک فیلیپ (Patek Philippe)، یکی از تولیدکنندگان ساعت‌های مچی، از سال ۱۸۵۱ در شهر ژنو مشغول به فعالیت است. ساعت ذکرشده یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های جهان به شمار می‌رود و جزو نمونه‌های Complications کمپانی سویسی طبقه‌بندی می‌شود. این ساعت تا عمق ۶۰ متری آب دوام می‌آورد، جنس آن از طلای سفید و درب پشتی آن از جنس کریستال یاقوت کبود است. نام کامل این ساعت Patek Philippe Grand Complications Calatrava Pilot 5524G است. در ایالات متحده توسط ای‌بی هر ۳ ثانیه یک ساعت به فروش می‌رسد.

حلقه‌ی الماس ۳.۰۹ قیراتی تیفانی ۶۰ هزار دلار

diamond-ring

نوبتی هم باشد نوبت خانم‌ها است، این حلقه‌ی زیبا دارای درجه‌ی روشنایی VS1 و ۳.۰۹ قیرات (حدود ۰.۶۱۸ گرم) وزن است. قیمت این الماس در حدود ۲۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

۳۷ سکه‌ی طلای ۱ اونسی عقاب‌نشان آمریکا ۴۸ هزار و ۹۹۶ دلار

Gold-Eagle-Bullion-Coins

عقاب‌نشان، سکه‌ی طلای رسمی ضرابخانه ایالات متحده به شمار می‌رود که ارزش هرکدام به‌تنهایی حدود ۱۲۰۰ دلار به‌صورت آنلاین است. اولین سکه‌ی رسمی ایالات متحده در سال ۱۹۸۵ ساخته شد، اما سکه‌های مورد بحث ضرب سال ۲۰۱۶ هستند.

ورودی مسابقات قهرمانی مردان آهنین ۴۵ هزار و ۳۰۰ دلار

Ironman

در یکی دیگر از امور خیریه، مؤسسه مردان آهنین (ironman) پنج جایگاه موجود خود را به حراج گذاشت که یکی از آنها رکورد فروش بلیط را شکست و با این رقم باورنکردنی فروخته شد.

جایگاه ویژه فوتبال و پارک ماشین ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار

Carolina-Panthers-Ticket-Ownership

فکر کنید در بهترین جایگاه استادیوم شهر خود به تماشای فوتبال تیم محبوبتان نشسته‌اید. به نظرتان این جایگاه را می‌توان با چه قیمتی تهیه کرد؟ اگر فکرتان به سمت اعدادی نظیر ۵ الی ۱۰ میلیون تومان می‌رود سخت در اشتباهید. ۴ جایگاه ویژه تماشاچی به همراه دو جایگاه پارک درجه ۱ متعلق به تیم carolina panthers با قیمتی حدود ۱۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. کارولینا پنترز یکی از تیم‌های فوتبال آمریکایی شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی آمریکا است.

کیف چرم تمساح مدل برکین شرکت اِرمِس ۳۸ هزار دلار

Hermes-Crocodile-purse

خانم‌ها، دوباره یکی دیگر از خریداران لیست ما هستند. این بار یک کیف‌ دستی بسیار زیبا ساخته‌شده از چرم تمساح توسط کمپانی فرانسوی اِرمِس (Hermes) با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان از طریق ای‌بی به فروش رسید. هرمس در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد و در زمینه‌ی ساخت کالاهای لوکس در شهر پاریس فعالیت دارد؛ اما گستره‌ی پوشش محصولات آن تمام جهان را در بر می‌گیرد. در ایالات متحده توسط ای‌بی هر ۱۰ ثانیه یک کیف دستی به فروش می‌رسد.

کلکسیون کارت‌های بازی ۳۲ هزار و ۲۰۱ دلار

magic-the-gathering-card-collection

Magic: The Gathering یکی از بازی‌های پرطرفدار مبتنی بر کارت است. این بازی به لحاظ جلوه‌های گرافیکی و صداگذاری یکی از بهترین‌ها در این عرصه به شمار می‌رود. مجموعه‌ای بین‌المللی و نادر از این کارت‌ها توسط فردی به فروش گذاشته شده بود که شامل نادرترین آن‌ها یعنی نیلوفر مشکی (Black Lotus) نمی‌شد؛ اما کارت‌های سردابه‌ی زمان (Time Vault) و همچنین دستکش قدرت (Gauntlet of Might) جزو این کلکسیون به شمار می‌رفتند. نیلوفر مشکیِ افسانه‌ای در سال ۲۰۱۳ به‌تنهایی با قیمت ۲۷ هزار دلار در ای‌بی به فروش رسید.

یدک‌کش ساخت پیتزا مدل ۲۰۱۶ شرکت فری‌دام ۳۱ هزار دلار

Freedom-Concession-Pizza-Trailer

شاید این مورد از بقیه مقداری مجزا باشد، چراکه با این وسیله می‌توان به‌راحتی چند برابر هزینه‌ی آن را به دست آورد. یدک‌کش‌های ساخت شرکت Freedom یکی از معروف‌ترین محصولات در این زمینه به شمار می‌روند و بیشتر آن‌ها ظاهری لوکس و تروتمیز دارند؛ از خانه‌های متحرک تفریحی گرفته تا کانکس‌های فروش غذای آماده. مورد به فروش رفته برای ساخت و فروش پیتزا تهیه شده است و دارای یک تنور مخصوص، کولر و همچنین مخزن گاز پروپان ۴۵ کیلوگرمی بود.

کارت خاطره‌انگیز شرکت آب‌نبات سازی ۲۹ هزار و ۷۰۱ دلار

wayne-gretsky-rookie-card

خیلی وقت‌ها پیش آمده است که عکس‌ها و کارت‌های جذابی از داخل محصولات درمی‌آیند. در این کارت خاطره‌انگیز، تصویر Wayne Gretzky بازیکن کانادایی هاکی را مشاهده می‌کنید که حدود ۲۰ فصل و در ۴ تیم مختلف، در رقابت‌های NHL بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۹ حضور داشت. به گفته‌ی بسیاری بازیکنان، اهالی رسانه و خود NHL، وِین گرِتسکی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود که لقب وی یعنی «The Great One» نیز شاهدی بر این مدعا است.

تابلوی اورجینال «اسکیت‌باز» اثری از لیروی نیمَن ۲۹ هزار دلار

leroy-neimans-the-skateboarder

لیروی نیمَن (LeRoy Neiman) نقاش سبک اکسپرسیونیست با رنگ روغن است که چاپ‌های سیلک او از ورزشکاران، موسیقی‌دان‌ها و رویدادهای ورزشی شهرت جهانی دارد. وی اهل سن‌پائول ایالت مینه‌سوتای آمریکا بود و در سال ۲۰۱۲ در نیویورک‌ چشم از جهان فروبست. در این تصویر تابلوی یک اسکیت‌باز را مشاهده می‌کنید که با قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان در ای‌بی به فروش رسید.

کتاب سوپرمن شماره یک ۲۷ هزار و ۹۵۰ دلار

superman-number-one

قدرت استثنایی سوپرمن در روح این  کتاب کمیک ۷۷ ساله دمیده شده است تا با قیمتی نجومی به فروش برسد. کتاب «Superman No.1» در اصل ۱۰ سنت خریداری شده بود و اکنون با قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان معامله شده است.

مدال نقره پسر پیش‌آهنگ نیروی هوایی ۲۷ هزار و ۲۱۱ دلار

boy-scouts-air-scout-ace-award

ای‌بی در زمینه‌ی آثار کلکسیونی و مجموعه‌های تاریخی شناخته شده است و امسال نیز در این عرصه یک مورد قیمتی به چشم می‌خورد. در این مجموعه‌ی قیمتی، مدال افتخاری وجود دارد که این فرد در زمان گذراندن دوره‌ی پیش از پرواز دریافت کرده است. کسب این مدال در زمان خود یکی از دشوارترین کارهای ممکن به شمار می‌رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات