هواوی برای افزایش ۳۲ درصدی درآمدش در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی کرده است

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود کاهش درآمد هواوی از فروش تجهیزات مخابراتی و شبکه‌های بی‌سیم، این کمپانی در نظر دارد سال ۲۰۱۷ را با افزایش ۳۲ درصدی درآمدش به پایان برساند.
تبلیغات

هواوی همچون سال ۲۰۱۵، در سال ۲۰۱۶ میلادی به اهداف تعیین‌شده در رابطه با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند دست یافت. این کمپانی چینی موفق شد در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند که جزو اهداف تعیین‌شده برای این کمپانی چینی بود؛ اما در سوی مقابل، رشد درآمد هواوی طی سال ۲۰۱۶ میلادی با کاهشی ۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبرو شد که علت اصلی آن رقابت بالا در حوزه‌ی تجهیزات بی‌سیم و مخابراتی بود. هواوی در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق شد با رشد درآمد ۳۲ درصدی، مجموع درآمدش را به ۷۵ میلیارد دلار برساند؛ حال آنکه این کمپانی چینی در سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد درآمد ۳۷ درصد همراه شده بود. 

هواوی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ و اپل است. همان‌طور که اشاره کردیم هواوی جزو یکی از سه کمپانی برتر تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی است، حال آنکه رقابت شدید در این حوزه کار را برای کمپانی چینی سخت کرده است. همچنین در کنار رقابت سخت باید به عوامل دیگری نظیر تغییرات سیاسی و تأثیرات آن روی عملکرد هواوی اشاره کرد. هرچند هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در چین است، اما این موفقیت بیشتر درگرو عرضه محصولات به بازار آمریکای شمالی و اروپا است؛ چراکه در کشور چین عنان بازار در اختیار دو کمپانی ویوو و اپو است. کسب‌وکار عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی با رشد درآمد ۴۲ درصدی در سال ۲۰۱۶ همراه بوده است.

کاهش درآمد هواوی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی را باید به دلیل افزایش هزینه‌ها و پیشی گرفتن هزینه‌های جاری در مقایسه با درآمد کسب‌شده و همچنین حاشیه‌ی سود خواند. هواوی در نظر دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی هزینه‌های اضافی نظیر جلسات بی‌مورد یا فعالیت در حوزه‌هایی را که برای این کمپانی سودده نیست، کنار بگذارد.

همچنین هواوی در نظر دارد در رابطه با محصولات مشتری محور به یک کمپانی پیشرو تبدیل شود نه یک دنباله‌رو مطلق. برای دست یافتن به این هدف، هواوی برای احداث مراکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان برنامه‌ریزی کرده است. هواوی در پی تبدیل‌شدن به یک کمپانی است که فناوری‌های آینده را به بازار دیکته می‌کند. این استراتژی نه‌تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی، بلکه در وضعیت آینده‌ی هواوی نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات