بی ام و: خودروی خودران INext سال ۲۰۲۱ معرفی می شود

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
همه‌ی نگاه‌ها به باواریا دوخته شده است؛ BMW قول معرفی خودروی خودران INext را تا سال ۲۰۲۱ داده است.
تبلیغات

صنعت خودرو مانند هر کسب‌وکار بزرگ دیگری، از «پیروان» و «پیشروان و محرک‌ها» ایجاد شده است. پیروان گروهی‌ هستند که ترجیح می‌دهند صنعت، یک خط‌ مشی نهایی را پیش از همراه شدن با هر تحول جدید از راه رسیده، ترسیم کند. در مقابل، پیشروان کسانی هستند که حرکت رو به جلوی صنعت را تعریف می‌کنند. آن‌ها کسانی‌ هستند که مسیر تجارت را ترسیم می‌کنند و معمولاً بر هر کسی مقدم‌اند. BMW صلاحیت قرارگیری در دسته‌ی «پیشروان» را دارد، بیشتر به خاطر اینکه هیچ‌گاه از به خطر افتادن نام خود در جهت توسعه، هراسی نداشته است.

این خودروساز آلمانی با اعلان زمان‌بندی جهت ارائه‌ی خودروی خودران INext خود تا سال ۲۰۲۱، دوباره دست به چنین کاری زده است. همان‌گونه که بسیاری از شما می‌دانید، پروژه‌ی INext شرکت BMW پیش‌تر به‌طور مبهم مورد اشاره قرار گرفته است. در این لحظه چیز زیادی در مورد خودرو محرز نیست، غیر از اینکه قرار است خودران باشد و اولین موج از خودروهایی باشد که BMW قصد دارد در آینده تولید کند. آخرین خبرها از توسعه‌‌ی مذکور، زمان‌بندی آن است، چیزی که BMW در خصوص آن فروتن بوده است. اما اکنون به‌طور رسمی  اعلام شده است که INext قرار است تا سال ۲۰۲۱ ارائه شود، یا شاید یک سال پس از آنکه BMW خط تولید خود را تماماً الکتریکی کرد.

بی ام و INext

با این هدف بلندمدت تعیین‌شده، بخش مشکل کار رسیدن به آنجا است. BMW می‌گوید برای رسیدن به هدفش به‌خوبی مجهز است؛ عمدتاً به لطف تأسیسات تحقیق و توسعه‌ی خود در مونیخ، که به‌عنوان مرکز پروژه‌های الکتریکی، ارتباطی و خودکار عمل می‌کند. هنگامی‌که این مجموعه با تمام توان فعالیت ‌کند، برای بیش از ۲۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد؛ صف بزرگی از افراد به ۶۰۰ کارمندی فعلی BMW افزوده خواهد شد، که اغلب آن‌ها در حال حاضر روی نرم‌افزار رانندگی خودکار شرکت کار می‌کنند.

اطلاعات زیادی در خصوص پروژه‌ی iNext در دسترس نیست، اما گزارش شده است که بسیاری از فن‌آوری‌های آینده‌ی BMW می‌تواند در این خودرو استفاده شود، شامل سیستم HoloActive Touch (یک رابط بین راننده و وسیله‌ی نقلیه است که مانند یک صفحه نمایش لمسی مجازی عمل می‌کند) که خودروساز آلمانی در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه بین‌المللی CES معرفی خواهد کرد. عمده‌ی کار این نمایشگاه عرضه‌ی نوآوری‌ها در زمینه‌ی فناوری است. این نمایشگاه در هفتم ژانویه‌ی هر سال (نوزدهم دی‌ماه) شروع به کار می‌کند. محل کنونی این نمایشگاه در لاس‌وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده‌ی امریکا قرار دارد. این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد. خوش‌بینانه منتظر باشید، چراکه شروع فناوری طبق برنامه پیش می‌رود.

در این میان حداقل می‌توانیم انتظار داشته باشیم BMW یک ساختار کاری جدید در میان کارکنان خود با هدف ترکیب تخصص‌های معین در نواحی خاصی از توسعه برپا کند که به نوبه‌ی خود می‌تواند یک واکنش کارآمد‌تر و همکاری میان این تیم‌ها ایجاد کند.

داشتن برنامه‌ای جهت چگونگی روند توسعه‌ی خطوط تولید خودروهای الکتریکی و خودروی خودران iNext، تنها در مورد شرکتی به ثبات BMW معنا پیدا می‌کند. در این صورت، دیدن خودروساز در برپایی شالوده‌ی نقشه‌هایش نشانه‌ی‌ مثبتی از تحرک در داخل شرکت است؛ خصوصاً هنگامی‌که حرکت‌های مشابهی را که در این صنعت در حال رخ دادن هستند، در نظر بگیرید.

حقیقت امر آن است که توسعه‌ی فناوری خودروی خودران، یک مسابقه به معنای اخص کلمه است. هیچ کس به این مسئله معترف نیست، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها تا زمانی که در این وادی تبدیل به بهترین نشده‌اند، تمایلی از خود نشان بدهند. این یک نگرش در خصوص فکر کردن به موضوع است؛ اما تنها نگرش در خصوص مسابقه‌ی فناوری رانندگی خودران نیست.

بی ام و INext

BMW کار هوشمندانه‌ای را به‌وسیله‌ی شروع زودهنگام و به‌موقع و توسعه‌ی پروژه بدون عجله تا به آخر و گذاشتن وقت کافی برای ‌آن انجام می‌دهد. گشایش آن مجموعه‌ی تحقیق و توسعه در مونیخ نیز یک گام بزرگ است، چرا که قرار است به‌عنوان فضای اصلی‌ برای انجام تمام پیشرفت‌ها باشد.

کلاوس فرولیش، یک عضو هیئت‌مدیره‌ی BMW، که همچنین مسئول تحقیق و توسعه در گروه BMW است، به بهترین نحو مجموعه‌ی مونیخ را به‌عنوان جنبه‌ای مهم از موضع پیگیری خودروساز برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های لازمه برای iNext، بیان کرده است. فرولیش با تأکید بر اینکه مجموعه چند هدف را تأمین می‌کند، افزود:

تصمیم برای توسعه و تست جاده‌ی این خودروها در منطقه‌‌ی مونیخ نشان می‌دهد که گروه BMW و کل منطقه چگونه می‌توانند از این جابه‌جایی در صنعت خودروسازی بهره‌مند شوند.

هدف هم اکنون واضح است، یا حداقل آن چیزی است که BMW می‌خواهد بدانیم. برخی قطعات پازل در جای خود هستند و با آمادگی BMW برای اولین خیزش به سمت فناوری رانندگی خودران، باقی قطعات این پازل در سال‌های پیش رو در جای خود ظاهر خواهند شد. باید امیدوار بود که جدول زمانی شرکت مطابق اعلان اولیه باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات