مدیر سامسونگ در پرونده رسوایی مالی رئیس جمهور کره جنوبی بازداشت نمی‌شود

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حکم بازداشت یکی از مدیران سامسونگ در ارتباط با دست داشتن در پرونده فساد مالی کره‌ی جنوبی، لغو شد.
تبلیغات

چندی پیش، دادستان ویژه‌ی کره‌ی جنوبی حکمی مبنی بر دستگیری یکی از مدیران ارشد سامسونگ داده بود. Jay Y. Lee که به عنوان یکی از رهبران اجرایی این شرکت و معاون امور جهانی آن فعالیت می‌کند، مورد این حکم واقع شده بود. اما دادگاه منطقه‌ی مرکزی سئول امروز این حکم را لغو کرد.

لی از سال ۲۰۱۴ و پس از پدرش‌، سمت مدیریت اجرایی را بر عهده گرفت. پدر او، Lee Kun-hee به خاطر سکته‌ی قلبی توانایی ادامه‌ی کار نداشت. به هر حال، دادستان ویژه در حکم خود اعلام کرده بود که لی، میلیون‌ها دلار از منابع مالی شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ را که توسط Choi Soon-sil اداره می‌شدند، برای کمک به رئیس جمهور کره‌ی جنوبی یعنی Park Geun-hye هزینه کرده است. دادستانی عنوان کرده است که این کمک‌ها در قالب رشوه بوده‌اند، تا خانم پارک اجازه‌ی ادغام شرکت‌های هولدینگ سامسونگ را به لی بدهد. این ادغام، کنترل بخش بزرگی از سامسونگ را به خانواده‌ی لی داده بود. رئیس جمهور کره‌ی جنوبی از ماه دسامبر سال گذشته، استیضاح شده است.

دادستانی ویژه‌ی کره‌ی جنوبی تلاش کرد تا لی را به اتهام رشوه، اختلاس و شهادت دروغ، تحت پیگیری قضایی قرار دهد و بازداشت کند. مدیر سامسونگ پس از ابلاغ این حکم چند روزی از هفته‌ی گذشته را نیز در زندان سپری کرد. اما در نهایت قاضی دادگاه حکم بازداشت را لغو و عنوان کرده است که دلایل کافی برای بازداشت این فرد ندارد.

هر دوی متهمان در این پرونده یعنی Jay Y.Lee و خانم پارک، تمامی اتهامات وارده را تکذیب کرده‌اند. اگرچه لی در حال حاضر از بازداشت رها شده است، اما تحقیقات در ارتباط با رشوه هنوز ادامه دارند و به احتمال زیاد باز هم خبرهایی در مورد این افراد در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات