آیفون 8 با نمایشگر 5.8 بدون حاشیه OLED همراه خواهد شد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیفون 2017 در سه نسخه شامل آیفون 8 با نمایشگر ۵.۸ اینچی بدون حاشیه از نوع OLED و دو نسخه با نام‌های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

تیموتی آرکوری، تحلیل‌گر موسسه‌ی Cowen and Company با انتشار گزارشی که برگرفته از اطلاعات ارائه‌شده توسط زنجیره‌ی تولید محصولات اپل است، داده‌های جدیدی در رابطه با نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون ارائه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون، پرچم‌دارش در سال ۲۰۱۷ را در سه نسخه، شامل آیفون ۸ و بروزرسانی گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ این کمپانی با نام آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس راهی بازار خواهد کرد.

گزارش Cowen and Company نشان از این دارد که اپل هنوز در رابطه با استفاده از پنل OLED در آیفون ۷ اس تصمیم نگرفته است و این موضوع بستگی به ظرفیت تولید پنل‌های OLED توسط سامسونگ و همچنین مصرف پنل‌های ال‌سی‌دی موجود اپل دارد. گزارش‌های اولیه نشان از این داشتند که اپل در نظر دارد تا استفاده از OLED را به آیفون 8 محدود کند و در دو نسخه‌ی آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس همچنان پنل ال‌سی‌دی به کار ببرد. انتظار می‌رود آیفون ۸ از نمایشگری بدون حاشیه بهره ببرد که در طرفین، همچون گوشی های سامسونگ دارای خمیدگی باشد. 

اخبار پیشین در رابطه با آیفون ۸ نشان از این دارند که اپل در نسل جدید گوشی هوشمند خود دوربین سلفی، بلندگوی مخصوص مکالمات تلفنی و همچنین سنسور اثر انگشت را با نمایشگر OLED ترکیب خواهد کرد تا نمایشگری یکپارچه در آیفون ۸ داشته باشد. آرکوری اعلام کرده که اپل در آیفون ۸ از وجود سنسور اثر انگشت سینپتیکس که مبتنی بر امواج نوری است، استفاده خواهد کرد. تکنولوژی سینپتیکس تنها راه‌حل موجود برای ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر گوشی هوشمند است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فناوری مربوط به سنسور اثر انگشت جدید سینپتیکس تاکنون روی یک گجت‌ الکترونیک به‌صورت عملی مورد استفاده قرار نگرفته است تا بتوان از قابلیت تأمین این سنسور در تیراژ بالا برای آیفون‌های اپل اطمینان حاصل کرد. اپل پیش از این پتنتی به ثبت رساند که نشان از امکان خواندن اثر انگشت از طریق نمایشگر گوشی هوشمند دارد.

انتظار می‌رود اپل همچنان مودم‌های مورد نیاز در گوشی‌های هوشمندش را از طریق اینتل و کوالکام تأمین کند، حال آنکه با توجه به شکایات مطرح‌شده در رابطه با نرخ پایین انتقال داده در مودم‌های اینتل در مقایسه با محصول کوالکام، گمانه‌ها حکایت از تأمین بخش بزرگی از نیاز اپل به مودم‌های LTE توسط کوالکام دارند.

آرکوری به این نکته اشاره کرده است که اپل احتمالا پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خود را با قابلیت‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی و شناسایی چهره همراه خواهد کرد که از وجود سنسور لیزری در کنار دوربین سلفی بهره می‌برد. همچنین وی به اضافه شدن شارژ بی‌سیم و شارژ سریع نیز اشاره کرده است.

در گزارش Cown and Company به این نکته اشاره شده  است که استفاده از نمایشگر ۵.۸ اینچی از نوع OLED در کنار سنسور سینپتیکس می‌تواند مشکلاتی در تولید آیفون ۸ ایجاد کند، چراکه بهره‌وری تولید این ماژول‌ها هنوز ثابت نشده است و امکان تولید آن‌ها در تیراژ بالا مشخص نیست.

هرچند بسیاری از اخبار منتشرشده در رابطه با آیفون ۸ نشان از بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ اینچی دارند، اما شماری از تحلیل‌های ارائه‌شده که از جمله‌ی آن می‌توان به گزارش مینگ چی کو از KGI اشاره کرد، سایز قابل استفاده و معقول برای آیفون ۸ را ۵.۱ تا ۵.۲ اینچ خوانده‌اند.

همچنین باید به گمانه‌های مطرح‌شده در رابطه با به‌کارگیری شیشه در پنل جلو و پشت به‌منظور پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و استیل ضدزنگ در لبه‌ها اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات