ظریف اما قدرتمند ROG Strix GL702VM: سبکترین لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مناسب گیمرها

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت ایسوس عضو دیگری از خانواده لپ‌تاپ‌های 17 اینچی مخصوص بازی ROG را به صورت رسمی معرفی کرد.
تبلیغات

لپ تاپ Strix GL702 از طراحی بسیار باریک و همچنین سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و توانایی اجرای بازی‌های رایانه‌ای روز با بالاترین کیفیت ممکن را خواهد داشت که توسط شرکت رایان کاوه در بازار آی تی ایران عرضه شده است.

 GL702، لپ‌تاپ 17 اینچی قدرتمندی است و با در اختیار داشتن کارت گرافیک مجزای GTX 1060 می‌تواند دل هر گیمری را ببرد. مجموعه‌ی سخت‌افزار قوی در کنار سبکی بدنه از GL702 لپ‌تاپی دوست‌داشتنی ساخته که نمی‌توان در انتخابش شک و تردید داشت. این لپ‌تاپ ایسوس به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند کامپیوتر محبوبشان را با خود همراه داشته‌ باشند و همه‌جا از بازی کردن با آن‌چه قبولش دارند، لذت ببرند. نمایشگر خیلی خوب و پورت‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های خوبی هستند که این محصول با خود به همراه می‌آورد؛ GL702 برای بازی کردن و تولید محتوای مالتی‌مدیا عالی است و داشتن ویندوز 10 اورجینال می‌تواند تجربه‌ی خوبی از کار کردن با این لپ‌تاپ برایتان فراهم کند.

رایان کاوه

مشخصات فنی لپ‌تاپ GL702VM ایسوس:

  • پردازنده: اینتل Core i7-6700HQ با فرکانس پردازشی 2.6 تا 3.5 گیگاهرتز، به همراه واحد گرافیکی Intel 4600 HD و حافظه کش 6 مگابایت
  • نمایشگر: 17 اینچی Anti-Glare با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (Full HD)
  • پردازنده‌ی گرافیکی: انویدیا GeForce GTX 1060 GDDR5 با 6 گیگابایت حافظه‌ی رم
  • حافظه‌ی رم: 16 گیگابایت از نوع DDR4
  • وزن: 2.7 کیلوگرم
  • درگاه‌های ارتباطی: 3 عدد USB 3.0، یک درگاه USB نوع C، شیار کارت SD، خروجی هدفون/میکروفون، HDMI، درگاه شبکه
  • باتری: 4 سلولی لیتیوم-یون تا 5 ساعت شارژدهی
  • کیبورد: سایز کامل همراه با پد مخصوص شماره‌ها
  • ابعاد: 415 در 280 در 24 میلی‌متر
  • قیمت: ۵.۴۰۰ میلیون تومان

طراحی بدنه

در قسمت بیرونی بدنه‌ی لپ‌تاپ GL702 از آلومینوم برس‌خورده‌ استفاده شده است و در قسمت‌های داخلی، پلاستیک را جایگزین آن کرده‌اند. استفاده از فلز در بدنه، حس خیلی خوبی به لپ‌تاپ داده و به‌کارگیری زاویه‌های تند و تیز، کمی خشونت را هم به آن تزریق کرده است. در قسمت پشت لپ‌تاپ، لوگوی ROG در میانه‌ی دو خط نارنجی به چشم می‌خورد که هم لوگو و هم این خط‌ها در زمان روشن شدن لپ‌تاپ به رنگ نارنجی خاصی روشن می‌شوند. مطابق انتظار، بدنه در قسمت‌های فلزی اثر انگشت را به خوبی به خود جذب می‌کند.

سبک‌ترین لپ‌تاپ 17 اینچی ایسوس

در قسمت پایین کیبورد، از بافتی مشابه همان بافت به کار رفته در بدنه استفاده شده؛ با این تفاوت که دیگر جنس آن از فلز نیست و از پلاستیک پلی‌کربنات ساخته شده است.با توجه به استفاده از فلز تنها در قسمت بیرونی باعث شده تا وزن لپ‌تاپ در حد خیلی خوب 2.7 کیلوگرم باشد که سبکترین دستگاه 17 اینچی ایسوس بشمار بیاید. به همین دلیل، همراه داشتن GL702 در یک کوله‌پشتی یا کیف دستی به راحتی امکان‌پذیر است. ایسوس توانسته قطر لپ‌تاپ را به ۳ سانتی‌متر و وزن آن‌ را به 2.7 کیلوگرم محدود کند تا آن تصور همیشگی را که لپ‌تاپ 17 اینچی بازی را با یک موجود قطور و سنگین معادل می‌دانست، برهم بزند. راستی مشابه مک‌بوک‌ها، با یک انگشت هم می‌توانید لپ‌تاپ GL702 را باز کنید!

رایان کاوه

سخت‌افزار و باتری

درون لپ‌تاپ GL702 از پردازنده‌ی نسل شش اینتل (Intel) استفاده شده است؛ یک Core i7-6700Q با فرکانس پایه‌ی ۲٫۶ گیگاهرتز که چهار هسته‌ای است و از قوی‌ترین پردازنده‌های مخصوص لپ‌تاپ به شمار می‌رود. ایسوس حافظه‌ی 16 گیگابایتی از نوع DDR4 را برای این مدل انتخاب کرده تا از بابت حافظه‌ی اصلی محدود نباشید. رم‌های DDR4 که جدیدترین و آخرین فناوری موجود در بازار هستند، سرعت بالاتری دارند و مصرف برق‌شان به مراتب کمتر از همتایان DDR3 است. یک ترابایت هارد دیسک با سرعت چرخش 7200 دور بر دقیقه به عنوان فضای ذخیره‌سازی روی GL702 نصب شده تا خیال کاربر را تا مدت‌های طولانی راحت کند.

این لپ‌تاپ، جدیدترین کارت گرافیک فوق‌العاده‌ی GeForce GTX 1060 , with 6GB GDDR5 VRAM از شرکت انویدیا (NVIDIA) را درون خود دارد که از دایرکت‌ایکس ۱۲ به راحتی پشتیبانی می‌کند و در انجام کارهای سنگین و گوناگون، به هیچ وجه کم نمی‌آورد.

دو عدد فن مجزا وظیفه‌ی خنک‌کردن سخت‌افزار را بر عهده دارند ‌که علاوه بر این دو فن یک فن افزایشی مخصوص GPU در این دستگاه طراحی شده که GL702 را با همتای 15 اینچی خود متفاوت می‌سازد.

رایان کاوه

نمایشگر، کیبورد و پورت‌ها

نمایشگر 17 اینچی لپ‌تاپ Strix GL702 توانایی نشان‌دادن تصویری با ۱۶ میلیون رنگ را دارد و چون از نوع Anti-Glare Full HD است و از تکنولوژی WideView بهره می‌گیرد می‌تواند زاویه‌ی دید بالایی را در اختیارتان قرار دهد. می‌توانید با خیال راحت تا 178 درجه به چپ و راست بچرخید، تصویری که رنگ‌هایش در هیچ زاویه‌ای دچار تغییر نمی‌شوند. ضمنا این دستگاه با بهره گیری از تکنولوژی (Virtual Reality) VR به شما امکانی برای لذت بردن همه جانبه از واقعیت مجازی را می‌دهد.

کیبورد لپ‌تاپ از نوع جزیره‌ای است و کلیدهای آن فاصله‌ی خوبی از یکدیگر دارند که امکان فشردن اشتباه کلیدها را به حداقل می‌رساند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات