آمار دانلود برنامه های موبایل در سال ۲۰۱۶ به رقم ۹۰ میلیارد رسید

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مجموع دانلود اپلیکیشن‌ از مارکت‌های مختلف در سال ۲۰۱۶، به رقم ۹۰ میلیارد رسیده که مبلغی حدود ۸۹ میلیارد دلار عاید توسعه‌دهندگان کرده است.
تبلیغات

آمار دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۶ به رقمی حدود ۹۰ میلیارد رسید. این رقم نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش دارد. آمار منتشرشده توسط شرکت آماری Anniee جمع‌آوری شده است.

طبق گزارش منتشرشده، درآمد کسب‌شده توسط توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۱۶، به ۸۹ میلیارد دلار رسیده و آمار زمان سپری‌شده در اپلیکیشن‌ها با مجموع ۹۰۰ میلیارد ساعت، نسبت به سال ۲۰۱۵ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است. البته به دلیل افزایش استفاده‌ی کاربران از گوشی‌های هوشمند و تغییر فرهنگ استفاده، این آمار به‌ نوعی قابل پیش‌بینی بود.

اگرچه درآمد توسعه‌دهندگان در این سال ۸۹ میلیارد دلار بوده، اما درآمد خالص اپلیکیشن‌ها رقمی حدود ۱۲۷ میلیارد دلار تخمین زده شده که ۳۰ درصد از آن به صاحبان پلتفرم‌ها یعنی اپل و گوگل پرداخت شده است.

آمارها نشان می‌دهند که استفاده از اپلیکیشن‌ها در بازارهای در حال رشد مانند هند، اندونزی، مکزیک و برزیل به‌سرعت در حال افزایش است و از طرفی در بازارهای پیشرفته، روند کار به سمت رقابت‌های اپلیکیشنی و تغییر بازارهای سنتی در حال تغییر است.

اپلیکیشن‌های بانکی با افزایش محبوبیت قابل توجهی مواجه شده‌اند. آمار استفاده از اپلیکیشن رسمی ۴ بانک بزرگ آمریکا، بیش از اپلیکیشن‌های جانبی فین‌تک در این کشور بوده است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، یوتیوب باز هم در صدر اپلیکیشن‌های سرگرمی قرار گرفت و در بخش کاربران فعال، در آمریکا و انگلستان در صدر قرار گرفت. این سرویس و اپلیکیشن مربوط به آن حتی توانستند سرویس ویدیویی محبوب iQiyi را در کشور چین تا حدودی شکست دهند. اما از لحاظ درآمد، اپلیکیشن نت‌فلیکس توانست یوتیوب را شکست دهد. در بخش دیگری از آمار منتشرشده، اشاره‌ای به استفاده از اپلیکیشن‌های خرید آنلاین شده است که با افزایش ۳۰ درصدی در آمریکا مواجه بوده‌اند.

بازی موبایلی بار دیگر توانستند آمار خیره‌کننده‌ای به خود اختصاص دهند. ۷۵ درصد از مجموع درآمد اپلیکیشن‌های iOS و ۹۰ درصد از درآمد پلتفرم اندروید، به بازی‌های موبایلی اختصاص یافته است. به‌عنوان مثال، پوکمون گو که سال گذشته انقلابی در صنعت بازی‌های موبایل ایجاد کرد، توانست به مجموع درآمد ۹۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

طبق گزارش منتشرشده توسط شرکت Annie، پنج اپلیکیشن برتر از لحاظ درآمد در سال ۲۰۱۶ عبارتند از: اسپاتیفای، لاین، نت‌فلیکس، تیندر و HBO Now. در میان بازی‌های موبایل نیز Monster Strike، کلش آو کلنز، پوکمون گو، Game of War: Fire Age و کلش رویال در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات