مایکروسافت: ویندوز 7 دیگر پاسخگوی تکنولوژی های مدرن نیست

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت در بلاگی اعلام کرده است که ویندوز 7 در کنار امنیت بسیار پایین، از امکانات و تکنولوژی‌های مدرن نیز پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را در ژانویه ۲۰۱۵ خاتمه داد. پس از مدتی شاهد عرضه ویندوز 10 بودیم و به کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 به مدت یک سال اجازه داده شد تا به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت به‌صورت رایگان ارتقاء یابند. سپس شاهد بودیم که اواخر سال ۲۰۱۶ سازندگان و تولیدکنندگان از فروش محصولاتی که مبتنی بر ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 بودند خودداری کردند. آن‌ها حتی اجازه خرید لایسنس برای ویندوز 7 و 8.1 را نیز نداشتند.

در هر صورت با نزدیک شدن ویندوز 7 به پایان زمان افزایش‌یافته پشتیبانی‌اش، مایکروسافت بار دیگر به کاربران اخطار می‌دهد که به ویندوز 10 کوچ کنند. پشتیبانی از ویندوز 7 تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ تمدید شده است که تنها سه سال زمان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت کوچ کنند. هدف کمپانی بیشتر از هر چیز این است که مشتریان تجاری و سازمانی این کمپانی، تجهیزاتشان را به ویندوز 10 ارتقاء دهند.

این کمپانی همچنین هشدار داده است که پس از پایان یافتن مهلت پشتیبانی از ویندوز 7 دیگر بروزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی شامل حال این سیستم‌عامل نخواهند شد. مایکروسافت در یک پست بلاگ گفته است که ادامه استفاده از ویندوز 7 باعث افزایش زمان و هزینه در کسب‌وکارها می‌شود. جلوگیری از صرف این هزینه‌ها و زمان‌های تلف‌شده تنها با ارتقاء به ویندوز 10 ممکن است.

خیلی از سازندگان قطعات سخت‌افزاری نیز دیگر برای ویندوز 7 درایور تولید نمی‌کنند و خیلی از توسعه‌دهندگان قصد عرضه برنامه روی سیستم‌عامل‌های قدیمی ندارند. مارکوس نیچکه، مدیر شعبه آلمان مایکروسافت، در مورد ویندوز 7 گفته است: «امروزه این سیستم‌عامل دیگر پاسخگوی تکنولوژی مدرن نیست و همچنین توانایی تأمین امنیت در دپارتمان‌های آی‌تی‌ را ندارد. همان‌طور که در ویندوز اکس‌پی مشاهده کردیم، کمپانی‌ها باید برای دوری از هزینه‌ها و ریسک‌ها، هرچه سریع‌تر اقدام کنند. با ویندوز 10 به کاربرانمان بالاترین میزان امنیت و عملکرد را ارائه می‌دهیم.»

کمپانی مایکروسافت به کاربران و کسب‌وکارهایی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند گفته است این سیستم‌عامل از یک معماری امنیتی قدیمی بهره می‌برد که می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد و توان مقابله با حملات سایبری را نداشته باشد. این کمپانی بارها از کاربران خواسته است به ویندوز 10 کوچ کنند و از امکانات جدید این سیستم‌عامل بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات