بازگشت کارلسون، با تیونینگ مرسدس کلاس S کوپه

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برای سال‌های متمادی، کارلسون به همراه برابوس، مهم‌ترین تیونرهای مرسدس بنز بودند؛ اما این شرکت پس از رکود فروش و مشکلات مالی فراوان، امسال با یک محصول جادویی به نام دیوزپایروس، بازگشته است.
تبلیغات

کوپه‌ S کلاس، به خودی خود، جذاب و چشم‌نواز است؛ این خودرو در نظرسنجی‌های بسیاری، زیباترین خودروی سال ۲۰۱۶ جهان بود و مدل کابریولت (با سقف پارچه‌ای جمع‌شونده) آن، سطح عالی یک خودروی اسپرت و اشرافی را نشان می‌دهد. این خودرو پیشتر، به دست AMG بهینه‌سازی شده و حالا نوبت به کارلسون رسیده است که آن را نه‌تنها تیونینگ، که متحول کند. حتما متوجه شده‌اید که فقط تیونرهای برتر جهان، مانند منصوری، کارلسون و برابوس، اجازه‌ی استفاده از لوگوی خود به‌جای لوگوی برندهای بزرگی چون مرسدس بنز را دارند. این شرکت‌ها در مهندسی و هنر بهینه‌سازی خودرو، آنچنان قدرتمند و صاحب‌سبک هستند که محصول نهایی‌شان استانداردی بالا و کیفیتی عالی دارد.

کارلسون

در آخرین شاهکار کارلسون، این مرسدس کابریولت به رنگ سبز معروف این تیونر درآمده است. مثل همیشه، هرجا آرم ستاره‌ی سه‌پر مرسدس‌بنز وجود داشته، با لوگوی زیبای کارلسون جایگزین شده است، خصوصا روی رینگ‌های ۲۰ اینچ اختصاصی این خودرو، که در کارلسون طراحی شده‌اند. این رینگ‌ها از طرح چرخ‌های میباخ‌های کلاسیک موسوم به زیپلین، الهام گرفته شده است.

کارلسون

از لحاظ فنی، این خودرو در ابتدا یک مرسدس S500 استاندارد بوده است که با پیشرانه‌ی ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر به مهندسان کارلسون تحویل داده شده است و حالا به قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر رسیده است. این ارتقای قدرت، به طور مستقل از خودروی دیوزپایروس، قابل فروش به هرکسی که مرسدس S500 داشته باشد، خواهد بود.

کارلسون

نام این خودرو دیوزپایروس نهاده شده است که نوعی درخت خرمالوی باستانی است. جالب است بدانید، چگونه چنین نامی انتخاب شده است و چه ارتباطی میان آن و مرسدس کارلسون وجود دارد؛ دیوزپایروس کراسیفلورا، درخت خرمالویی اصیل و نسبتا کمیاب از خانواده‌ی آبنوس، در غرب افریقا و کشور گابون است که به خاطر استقامت بالا و رنگ قهوه‌ای تیره‌اش در میان هنرمندان صنایع دستی شهرت دارد. کارلسون از این چوب ارزشمند در بخش‌های زیادی از تزئین داخلی، خصوصا داشبورد، فرمان و فضای انتهای کابین محصول خود استفاده کرده است.

کارلسون
کارلسون
کارلسون

از آنجایی که این مدل از کارلسون، خودرویی کاملا سفارشی و قابل ساخت طبق سلیقه‌ی مشتری و آپشن‌های انتخابی او خواهد بود، شروع قیمت ۲۲۷ هزار دلار برای آن اعلام شده است که می‌تواند با دست و دلبازی کارفرما و سفارشی‌سازی بیشتر، تا ۳۵۷ هزاردلار ارزش داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات