بررسی کیبورد و ماوس بی‌ سیم Designer Bluetooth Desktop مایکروسافت

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله با مشخصات و ویژگی‌های کیبورد و ماوس بی‌سیم Designer Bluetooth Desktop مایکروسافت بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

با وجود آنکه اغلب از مایکروسافت به عنوان یک کمپانی نرم‌افزار‌ محور یاد می‌شود؛ اما ردموندی‌ها در کنار توسعه‌ی نرم‌افزار، در حوزه‌ی سخت‌افزار نیز فعال هستند و همه‌ساله دستگاه‌های متعددی تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند. یکی از محصولات سخت‌افزاری جدید مایکروسافت که سال گذشته وارد بازار شد، مجموعه‌ی کیبورد و ماوس بی‌سیم Designer Bluetooth Desktop این کمپانی است. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های این باندل در ادامه همراه زومیت باشید.

کیبورد و ماوس بی‌سیم Designer Bluetooth Desktop

مشخصات فنی

کیبورد

  • ابعاد: ۱۹.۸ × ۱۱۲.۲ × ۳۸۹.۲ میلی‌متر
  • نوع ارتباط: بی‌سیم
  • تعداد کلید: ۱۰۴
  • بیشینه‌ی برد: ۱۰ متر
  • نوع باتری: ۲ عدد باتری آلکالاین AAA

ماوس

  • ابعاد: ۲۵.۸ × ۶۰.۱ × ۱۰۷.۱ میلی‌متر
  • نوع ارتباط: بی‌سیم
  • تعداد کلید: ۳
  • بیشینه‌ی برد: ۱۰ متر
  • نوع باتری: ۲ عدد باتری آلکالاین AAA
  • نوع حسگر: اپتیکال
  • رزولوشن: ۱۰۰۰ dpi

طراحی

مایکروسافت در ساخت ماوس و کیبورد این مجموعه سعی کرده است زبان طراحی مشترکی به کار بگیرد و با انتخاب پلاستیک مات برای هر دو دستگاه این باندل، به‌نوعی ظاهر آن‌ها را با هم هماهنگ کند. کیبورد و ماوس این مجموعه بسیار خوش‌ساخت هستند و کیفیت مواد به‌کار‌رفته در ساخت آن‌ها نیز بسیار بالا است.

کیبورد این مجموعه ۱۰۴ کلید استاندارد را در بر گرفته است، این کلیدها از جنس پلاستیک مات و برخلاف کیبوردهای دیگر مایکروسافت مسطح هستند. مات بودن کلیدها باعث می‌شود اثر انگشتان دست روی آن‌ها چندان واضح نباشد.

کیبورد باندل Designer Bluetooth Desktop طراحی ساده و در عین حال بسیار زیبایی دارد؛ ساختار مستطیلی و لبه‌های تیز این کیبورد می‌توانند نظر هر کاربری به سوی آن جذب کنند. در قسمت بالای کیبورد دیزاینر بلوتوث دسکتاپ، پایه‌ی ثابتی در نظر گرفته شده است تا با فاصله‌ای که از سطح میز ایجاد می‌کند، کار با این کیبورد را ساده‌تر کند.

کیبورد و ماوس Designer Bluetooth Desktop

همان‌طور که در قسمت مشخصات فنی نیز اشاره شد، انرژی مورد نیاز این کیبورد با دو باتری سایز AAA تأمین می‌شود. محل قرارگیری این باتری‌ها داخل پایه‌ی کیبورد و زیر پوششی است که به‌صورت مغناطیسی به پایه متصل می‌شود.

در ساخت ماوس مجموعه‌ی Designer Bluetooth Desktop نیز از پلاستیک مات استفاده شده است، این موضوع باعث می‌شود تا در استفاده‌ی طولانی‌مدت، دست کاربر از روی ماوس لیز نخورد و همچنین اثر انگشت کاربر روی آن چندان واضح نباشد. ماوس این باندل نیز همانند کیبورد آن از زبان طراحی مینیمالیستی و ساده‌ای بهره می‌برد.

مانند تمام ماوس‌های مدرن، این ماوس نیز از وجود یک اسکرول‌ویل بهره می‌برد. این چرخ از جنس پلاستیک سخت است و کیفیت قابل قبولی دارد و حرکت آن نیز به نرمی صورت می‌پذیرد. اسکرول‌ویل یادشده به‌عنوان یک دکمه نیز عمل می‌کند و با فشردن آن، امکان اسکرول‌ کردن صفحات، صرفا با حرکت دادن ماوس و بدون نیاز به چرخاندن اسکرول‌ویل فراهم می‌شود.

در قسمت زیرین ماوس دیزاینر بلوتوث دسکتاپ، دکمه‌ی روشن/خاموش و محفظه‌ی باتری (‌که درون آن دو باتری قلمی سایز AAA جای می‌گیرد)، دیده می‌شود. پوشش محفظه‌ی باتری ماوس نیز همانند کیبورد از نوع مغناطیسی است؛ برای باز کردن این پوشش کافی است قسمت پایین آن را فشار دهید.

عملکرد

کلیدهای به‌کاررفته در کیبورد مجموعه‌ی دیزاینر بلوتوث دسکتاپ، عمق حرکتی مناسبی دارند و فاصله‌ی آن‌ها از هم کافی به نظر می‌رسد. همان‌طور که در قسمت طراحی نیز اشاره شد، سطح کلیدهای این کیبورد صاف است و انحنایی ندارد، این موضوع سبب می‌شود که انگشتانتان جاگیری چندان خوبی روی کلیدها نداشته باشند. بافت به‌کاررفته در سطح کلیدها به‌گونه‌ای است که حین فشردنشان نرمی خاصی احساس کنید که لذتت  تایپ با کیبورد را دوچندان می‌کند.

در قسمت بالای کیبورد، مجموعه‌ای از کلیدهای میانبر وجود دارد که دسترسی کاربر به ابزارهایی همچون منوی تنظیمات، کنترل‌ موسیقی و جستجو را ساده‌تر می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که کاربران در خرید ماوس به آن توجه می‌کنند، دقت عملکرد ماوس است. مایکروسافت در ماوس Designer Bluetooth Desktop از یک حسگر اپتیکال با دقت ۱۰۰۰ dpi استفاده کرده است، به این مفهوم که حسگر یادشده قادر است در هر اینچ، هزار نقطه را تشخیص دهد. چنین دقتی، باعث می‌شود حرکت نشانگر، نرم و روان باشد و کاربر نیز کنترل بیشتری روی آن داشته باشد.

کیبورد و ماوس Designer Bluetooth Desktop

در کنار دقت ماوس بی‌سیم، عواملی مانند وزن، ابعاد و طول عمر باتری نیز مطرح هستند. متأسفانه ارتفاع کم این ماوس، ارگونومی آن را پایین آورده است و دست به‌خوبی روی آن قرار نمی‌گیرد؛ این موضوع سبب می‌شود حین استفاده از ماوس دیزاینر بلوتوث دسکتاپ، دستتان احساس راحتی نکند. مشکل یادشده برای کاربرانی که دستان بزرگ‌تری دارند، شدت بیشتری به خود می‌گیرد.

انرژی مورد نیاز کیبورد از طریق دو عدد باتری آلکالاین AAA و انرژی مورد نیاز ماوس نیز توسط دو باتری آلکالاین با سایز AAA تأمین می‌شود. مایکروسافت مدعی است عمر باتری‌ها در کیبورد و ماوس باندل Designer Bluetooth Desktop به ترتیب ۱۲ و ۶ ماه است.

جمع‌بندی

کیبورد و ماوس باندل Designer Bluetooth Desktop، طراحی مینیمالیستی و جذابی دارند. عمق حرکتی کلیدهای کیبورد این باندل مناسب است و این کلیدها فاصله‌ی قابل قبولی نیز از هم دارند؛ اما ابعاد کوچک کیبورد، باعث شلوغ به ‌نظر رسیدن آن شود و از آنجایی که مایکروسافت محل برخی از کلیدها را هم نسبت به کیبوردهای مرسوم تغییر داده است؛ بنابراین ممکن است برخی از کاربران در ابتدا در کار کردن با این کیبورد دچار مشکل شوند.

کیبورد و ماوس Designer Bluetooth Desktop

ماوس این باندل نیز با وجود آنکه بسیار خوش‌ساخت است، ارتفاع کمی دارد و این موضوع ارگونومی آن را پایین می‌آورد. ارتفاع کم ماوس، کار با آن را برای کاربرانی با دست‌های بزرگ، دشوار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات