کره جنوبی به دنبال صدور حکم جلب وارث سامسونگ

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عوامل قضایی در کره جنوبی به دنبال جلب لی جائه-یونگ، جانشین رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ، به دلیل پرداخت رشوه هستند.
تبلیغات

سامسونگ ماه‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است و ظاهرا این اوضاع بدتر نیز خواهد شد. عوامل قضایی در کره جنوبی اعلام کردند که به دنبال جلب جانشین رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ هستند. لی جائه-یونگ که با نام جی یی لی نیز شناخته می‌شود، در واقع رهبر سامسونگ است و حالا به نظر می‌رسد به اتهام دادن رشوه و دیگر جرم‌ها باید منتظر حکم جلب خود باشد. به نظر می‌رسد لی در پرداختی که به چوی سون-سیل (نام مستعار رئیس جمهور اسبق کره جنوبی) انجام شده، دست داشته است. 

البته در حال حاضر باید دادگاهی این حکم جلب را تایید کند و از طرفی سامسونگ نیز واکنش رسمی به این حکم نشان نداده است. با این حال کشیده شدن پای لی به ماجرای رسوایی مالی در کره‌جنوبی هم برای وی و هم برای سامسونگ می‌تواند گران تمام شود. لی، به عنوان پسر رئیس هیئت مدیره، یعنی لی کن-هی (که خود متهم و البته تبرئه شد) قرار است پس از پدرش به مرور کنترل سامسونگ را برعهده بگیرد، اما اگر وی مجرم شناخته شود، آینده‌ی شرکت کره‌ای با توجه به اینکه خواهران وی آمادگی کنترل شرکتی به این بزرگی را ندارند، به خطر خواهد افتاد.

با توجه به نفوذ زیاد سامسونگ در اقتصاد کره‌‌جنوبی، این موضوع می‌تواند حتی خود کشور و اقتصاد آن را به خظر بیندازد. آیا سامسونگ آمادگی این را دارد که رهبری خارج از خانواده‌ی کن-هی را برای خود برگزیند؟ آیا فرد جایگزین می‌تواند شرکت را در روند مناسب نگه دارد؟ این‌ها همگی سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها در حال حاضر بسیار دشوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات