لپ تاپ به سرقت رفته Razer در CES 2017، به فروش گذاشته شد

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از به سرقت رفتن نمونه‌های اولیه لپ‌تاپ سه نمایشگره‌ی ریزر در CES 2017، حال فردی این لپ‌تاپ‌ها را برای فروش قرار داده است.
تبلیغات

در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2017، ریزر نمونه‌ی اولیه لپ‌تاپ مجهز به سه نمایشگر را به نمایش گذاشت. این کمپانی که علاوه بر لپ‌تاپ در ساخت و تولید لوازم جانبی مخصوصا برای گیمرها فعالیت می‌کند، هرساله در کنار محصولات تجاری خود، محصولات مفهومی به نمایش می‌گذارد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این لپ‌تاپ که آن را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخته، سرقت نمونه‌های به نمایش گذاشته‌شده از غرفه‌ی ریزر است. پس از سرقت این لپ‌تاپ از غرفه‌ی ریزر در CES 2017 این کمپانی جایزه‌ای ۲۵ هزار دلاری برای فردی که بتواند اطلاعاتی ارائه کند که منجر به بازپس‌گیری لپ‌تاپ‌ها شود، تعیین کرده بود. حال به نظر می‌رسد فردی که این لپ‌تاپ‌ها را سرقت کرده، در پی فروش آن‌ها است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط Geek.com، این لپ‌تاپ‌ها در وب‌سایت چینی Taobao قرار گرفته و سارق مورد نظر قیمت ۲۱,۷۳۳ دلار را به ازای هر دستگاه تعیین کرده است. هنوز مشخص نیست که ریزر چگونه می‌تواند مانع فروش یا پیگیری موضوع برای بازگرداندن این لپ‌تاپ‌ها شود. به‌طور حتم وب‌سایت Taobao قوانین خاص خود را برای جلوگیری از فروش لوازم سرقتی دارد.

لپ تاپ سرقت شده Razer

هنوز مشخص نیست که آیا ریزر در نظر دارد این لپ‌تاپ‌ها را به‌صورت تجاری تولید کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پروژه‌ی توسعه‌ی این لپ‌تاپ‌ها Valrie نام دارد. با وجود اینکه این لپ‌تاپ‌ها در CES به سرقت رفتند؛ اما ریزر در فاصله‌ی رونمایی تا زمان به سرقت رفتن این نمونه‌ها فرصت کافی برای دریافت بازخورد مراجعین و منتقدین داشت تا در مورد امکان‌سنجی تولید گسترده نتیجه‌گیری کند. ایده‌ی استفاده از سه نمایشگر کنار هم روی یک لپ‌تاپ را نمی‌توان یک ایده‌ی بکر و کاربردی خواند، چراکه بهره‌گیری از سه نمایشگر در یک لپ‌تاپ باعث سنگین شدن وزن دستگاه در کنار افزایش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش عمر باتری خواهد شد. البته می‌توان با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر قابلیت جدا کردن نمایشگر‌های اضافی، ایده‌ی اولیه را پالایش و آن را به شکل بهتری ارائه کرد که تقاضا برای آن را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات