واردات کالاهای بدون خدمات پس از فروش متوقف می‌شود

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد که واردات کالاهای کامپیوتری بدون خدمات پس از فروش در ایران با دستور وزارت صنعت متوقف می‌شود.
تبلیغات

سید مهدی میرمهدی با اشاره به الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایجاد دفتر نمایندگی خدمات پس از فروش کالاهای وارداتی اعلام کرد که از ورود کالاهای کامپیوتری وارداتی که نمایندگی خدمات پس از فروش رسمی در کشور ندارند، جلوگیری خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: «در دو هفته‌ی گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی واردات برخی کالاهای فناوری اطلاعات و اقلام رایانه‌ای به کشور را گرفته است. طبق الزام این وزارت‌خانه، هر کالای فناوری اطلاعات که قرار است به کشور وارد شود باید در ایران نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش داشته باشد.»

میرمهدی ادامه داد: «این تصمیم از لحاظ کارشناسی بسیار تصمیم درستی است. با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌های اصلی تولیدات در بخش کالاهای رایانه‌ای تصمیمی برای ورود یا اعطای نمایندگی خدمات پس از فروش به کشورمان ندارند، این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلاتی را برای واردکنندگان این بخش ایجاد کرده است.»

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ تهران اعلام کرد: «مصرف‌کننده باید بداند نمایندگی خدمات پس از فروش کالایی که خریداری کرده، کدام شرکت است. با اجرای این دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت حقوق مصرف‌‌کنندگان رعایت خواهد شد. به همین‌ خاطر ما در اتحادیه صنف فناوران رایانه از الزام وزارت صنعت معدن و تجارت استقبال می‌کنیم.»

به گفته‌ی میرمهدی هم‌اکنون مجوز ورود این تعداد کالا که مربوط به ۴۵ شرکت واردکننده است، اخذ شده و این اقلام در حال ورود به ایران هستند، اما قرار است در هفته جاری طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف‌کننده برای حل این مشکل، راه‌کاری پیشنهاد و در مورد آن تصمیم‌گیری شود. 

بر این اساس در جلسه هفته آینده، قرار است زمانی تعیین شود که این شرکت‌ها یا از نمایندگی واسط شرکت مادر برای خدمات پس از فروش در ایران استفاده کنند یا اینکه با ایجاد دفتر رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکاران مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را برای ارائه خدمات به مشتریان، به کار گیرند.

رئیس اتحادیه‌ فناوران رایانه گفت: «اقلامی که جلوی ورود آن‌ها به کشور گرفته شده است، اقلام سخت‌افزاری از جمله، لپ‌ تاپ، تبلت، سرور، روتر، مانیتور و کامپیوتر از کشورهای مختلفی مانند تایوان، کره، امارات و چین بوده است.  فعلاً ورود این اقلام به کشور برای جلوگیری از افزایش قیمت و قاچاق و سوءاستفاده سودجویان آزاد شده است تا هفته آینده برای این موضوع تصمیم‌گیری قطعی صورت گیرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات